اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران:

2 ‌سد جدید تا ‌تیرماه سال آینده در خراسان شمالی به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: 2 ‌سد جدید تا ‌تیرماه سال آینده در خراسان شمالی به بهره‌برداری می‌رسد.

2 ‌سد جدید تا ‌تیرماه سال آینده در خراسان شمالی به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی ‌محمدحاج رسولی‌ها‌ در سومین سفر دوره‌ای به این استان در نشستی با حضور معاونان و مدیران این شرکت، اظهار کرد: توجه به امور فرهنگی با هدف تلنگر به افکار کارکنان برای احیا و حفظ ارزش‌ها و طرح موضوع است که کارهای خوبی در این زمینه در این شرکت انجام شده است.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران همچنین خواستار تطبیق برنامه اجرایی طرح‌های توسعه منابع آب کشور با شرایط موجود شد و افزود: شرکت‌های آب منطقه‌ای باید طوری برنامه‌ریزی کنند که با کمبود نقدینگی مواجه نشوند.

به گفته وی برای پیشگیری از بروز هزینه‌های اضافی تکمیلی و تبعات آن، طرح‌های اولویت‌دار مدیریت منابع آب باید بیشتر مورد تمرکز و توجه قرار گیرند.

محمدحاج رسولی‌ها تمرکز و همگرایی در کارها و پرهیز از امور متفرقه اعضای شورای فرهنگی در بخش‌های مختلف و انجام امور فرهنگی متناسب با وظایف و مأموریت‌های شرکت‌های آب منطقه‌ای را از دیگر اهداف تشکیل شوراهای فرهنگی در این شرکت‌ها برشمرد.

وی بر هماهنگی و همگرایی بیشتر در امور فرهنگی صنعت آب و برق استان‌ها تاکید کرد و گفت:‌ این هماهنگی در پیشبرد اهداف فرهنگی مجموعه وزارت نیرو موثر خواهد بود.

حاج‌رسولی‌ها با اشاره به روند اجرایی دو سد نیمه تمام در استان خراسان شمالی اظهار کرد: با تمهیداتی که برای تأمین اعتبار مورد نیاز برای این دو سد دیده شده است، این دو سد تا تیرماه سال آینده باید به بهره‌برداری برسند.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی نیز در این نشست، جذب درآمد را یکی از مشکلات اصلی این شرکت ذکر کرد و گفت: پایین بودن تعرفه‌های آب و پایین بودن درآمد، مانع پویایی مالی این شرکت و سایر شرکت‌های آب منطقه‌ای شده است.

رضا نعیمی بیان داشت: قیمت تمام شده آب با قیمت واگذاری آن به بهره‌برداران همخوان نیست و این امر مانع جذب درآمد مناسب و ایجاد مشکل می‌شود.

وی افزود: این شرکت در سال 1391 حدود 14 میلیارد و 250 میلیون ریال درآمد داشته است که بسیار پایین‌تر از هزینه‌های آن بوده است.

نعیمی تصریح کرد: هر چند درآمد این شرکت در شش ماهه نخست امسال افزایش قابل توجهی داشته است اما این رقم جوابگوی هزینه‌های شرکت نیست.

انتهای پیام/63002/ش/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول