اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد:

سفر و آداب اولیه آن

مسافرت و سفر از دیرباز با بشر بوده و انسان‌ها همواره از جایی به جای دیگر نقل مکان می‌کردند.

سفر و آداب اولیه آن

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، مسافرت دارای آداب خاصی بوده که به مهم‌ترین توصیه‌های ایمنی در زمان مسافرت‌های طولانی از دیدگاه پلیس اشاره می‌شود.

برای مسافرت‌های با مسیر نسبتا طولانی استفاده از وسایل حمل و نقل ریلی توصیه می‌شود، در صورتی که قصد سفر بین شهری را با وسیله نقلیه شخصی خود دارید، در مرحله نخست نسبت به بازبینی خودرو خود از لحاظ سیستم‌های مکانیکی، برق، سوخت رسانی (گازوئیلی و بنزینی)، تعویض لاستیک فرسوده، بازدید روغن موتور، ضد یخ، برف پاک کن، سلامت بخاری، آینه‌ها و کمربند ایمنی و ... اقدام کرده و در صورت نواقص فنی احتمالی، قبل از حرکت نواقص و معایب را برطرف و سپس حرکت کنید.

رئیس پلیس راهور استان ایلام در این باره معتقد است: الزامات و قوانین راهنمایی و رانندگی را در طول مسیر رعایت و با سرعت مطمئنه رانندگی کنید.

محمد رسولی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: سبک بار مسافرت کنید و از قرار دادن وسایل اضافه بر روی باربند خودرو پرهیز کرده و در صورت نیاز قبل از حرکت اثاثیه چیده شده بر روی باربند اتومبیل را توسط طناب و چادر کاملاً مهار کنید به نحوی که امکان سقوط اجسام از روی آن میسر نباشد.

وی ادامه داد: به علت بار اضافه هرگز در طول مسیر در صندوق عقب را باز قرار ندهید، از سوار کردن افراد بیش از ظرفیت خودرو و یا پشت کامیونت و کامیون و صندوق عقب خودرو جداً خودداری شود.

فرمانده انتظامی استان ایلام نیز در این راستا اظهار داشت: از قرار دادن انواع کپسول گاز و گالن‌های حاوی مواد سریع الاشتعال (بنزین، نفت و انواع مواد دیگر) در صندوق عقب خودرو پرهیز کرده و در صورت نیاز قبل از قرار دادن سیلندر گاز (پیک نیک) شیر آن را توسط آب و صابون آزمایش کرده و از سلامت و استاندارد بودن آن مطمئن شوید.

سردار علی دولتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: همراه داشتن کیف کمک‌های اولیه و خاموش کننده آتش نشانی در خودرو شخصی می‌تواند کمک بسزایی به شما در زمان وقوع حریق و حادثه احتمالی کند.

وی ادامه داد: همواره از وجود مواد غذایی لازم، آب سالم، البسه و زیرانداز مناسب با تجهیزات ایمنی مناسب فصل، عینک، محافظ آفتاب، زنجیر چرخ، زاپاس ،جک آچار چرخ سالم، کامل بودن سوخت در خودرو قبل از حرکت مطمئن شوید و در مسیر به موقع سوختگیری کنید.

این فرمانده انتظامی اضافه کرد: در صورت امکان برای نگهداری مناسب کودکان در هنگام حرکت خودرو، از صندلی مخصوص کودک استفاده کنید.

دولتی تصریح کرد: در صورت طولانی بودن مسیر حرکت از دو راننده با تجربه استفاده شود و از قرار دادن خودرو به رانندگان کم تجربه خودداری کنید.

فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: در مکان‌های استراحت در طول مسیر حتماً خودرو را در محل مناسبی که تعادل آن برقرار شود پارک کنید و همواره چرخ‌های خودرو را متمایل به سمت راست قرار دهید.

وی ادامه داد: در صورت پارک در سراشیبی یا سربالایی، خودرو در وضعیت ایمن قرار گرفته و نکات ایمنی را رعایت کنید.

این فرمانده انتظامی اضافه کرد: هنگام خروج سرنشینان از خودرو مراقب سالمندان و کودکان مخصوصاً در کنار جاده‌ها، رودخانه‌ها و پرتگاه‌ها باشید.

دولتی تصریح کرد: در صورت فاصله گرفتن از وسیله نقلیه، ضمن رعایت اقدامات تامینی حتماً برای حفاظت خودرو، اسناد، مدارک، سلاح، اشیاء قیمتی، پول و ... تدابیر لازم ایمنی و امنیتی را به عمل آورید، سعی کنید از روشن کردن آتش اجتناب کرده و در صورت ضرورت، ضمن رعایت نکات ایمنی بعد از استفاده و به منظور عدم سرایت آتش به مکان‌های دیگر از خاموش شدن کامل آن مطمئن شوید.

وی ادامه داد: در صورت خرابی خودرو یا پارک اضطراری در کنار جاده حتما ًاز وسایل هشدار دهنده مانند فلاشر، مثلث شبرنگ، سنگ چین (با فاصله مناسب) و ... استفاده کنید.

این فرمانده انتظامی اضافه کرد: در صورت خراب شدن خودرو از خودرو کشنده استاندارد برای انتقال خودرو استفاده شود و از بکسل کردن با وسایل غیر ایمن خودداری شود.

دولتی تصریح کرد: شماره تلفن‌های امداد جاده‌ای و پلیس راه را همواره در دسترس قرار دهید، همواره سفر را با صبر و حوصله و با قرائت دعای مخصوص سفر شروع کنید.

فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: عجله و بی‌نظمی از تهدیدات سفر بوده و با خونسردی و نظم در کارها از مخاطرات جلوگیری کنید و در نهایت مراقب رانندگان خطرساز و شرایط نا ایمنی جاده باشید.

انتهای پیام/2246/ک40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول