اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

انگیزه‌های سرقت را باید خشکاند

پیشگیری از سرقت و خشکاندن انگیزه‌های سرقت در کاهش این ناهنجاری بسیار مهم و ضروری است.

انگیزه‌های سرقت را باید خشکاند

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، محققان بر این باورند که پیشگیری از سرقت با رعایت هشدارهای پلیسی کاملا قابل تحقق است.

یکی از جرائم شایع محیط‌های شهری، سرقت از منازل مسکونی است که غالبا خسارت‌های ناشی از این جرم قابل توجه و گاها نیز به علت سرقت وسایل کاملا اختصاصی از جمله آلبوم عکس، هدایا، اقلام فرهنگی و مشابه آنها، آسیب‌های روحی و روانی شدیدی را به دنبال دارد که در اغلب این موارد جبران ناپذیر است.

ضرورت حفاظت از اموال شخصی و منازل مسکونی به مراتب با اهمیت‌تر از سایر اموال و دارایی‌های افراد در محیط‌های عمومی مانند مغازه و محل کار است.

اقدامات پیشگیرانه از سرقت می‌تواند آرامش خاطر را در محیط خانواده به وجود آورد.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان ایلام نیز در این باره معتقد است: توجه و رعایت هشدارهای پلیسی در کاهش جرائم از جمله سرقت لازم و ضروری است.

حسن کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: به شهروندان ایلامی توصیه می‌شود حتما به هشدارهای پلیس توجه کنند.

وی ادامه داد: تا حد امکان منزل خود را خالی نگذارید، و مقابل تمام پنجره‌های قابل دسترسی، نقاط نفوذپذیر نورگیرها و روی دیوارهای کوتاه، حفاظ مقاوم و مطمئن نصب کنید.

این فرمانده انتظامی اضافه کرد: درب راهرو و پشت بام را با نرده‌ها ایمن کنید و نسبت به تعویض قفل‌هایی که کلید یدکی آنها گم شده یا برای مدتی در اختیار دیگران بوده سریعا اقدام کنید.

رئیس پلیس آگاهی انتظامی استان ایلام نیز اظهار داشت: در صورت خروج از منزل تنها به بستن درب خروجی اکتفا نکرده و تمام درب‌های داخل منزل (هال، اطاق‌ها، آشپزخانه، حمام و ...) را قفل کنید تا فرصت جستجو و راه نفوذ از سارقان سلب شود.

علیرضا گوهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: از ورود افراد ناشناس تحت عنوان فالگیر، رمال و متکدی به داخل منزل جلوگیری کنید.

وی ادامه داد: کلید منزل خود را در دسترس افراد غیر مطمئن نگذاشته و برای شناسایی افراد به هیچ عنوان ابتدا اقدام به باز کردن درب نکنید و این مورد را به فرزندان خردسال خود نیز آموزش دهید.

این فرمانده انتظامی اضافه کرد: اگر خانه‌های اطراف منزل شما خالی از سکنه است یا در مجاورت منزل شما مشغول ساختمان سازی هستند لازم است که از منزل خود مراقبت بیشتری به عمل آورید.

گوهری تصریح کرد: اگر افرادی به عنوان ماموران سازما‌ن‌های مختلف به منزل شما مراجعه می‌کنند قبل از شناسایی کامل و رویت کارت و مدارک شناسایی از ورود آنان اکیدا جلوگیری کنید.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان ایلام گفت: در صورتی که محوطه بیرونی منزل شما فاقد روشنایی کافی است با نصب لامپ بر سر در منزل، روشنایی محل را تامین کنید و توصیه‌های ایمنی را در زمان مسافرت‌های طولانی مراعات کنید.

انتهای پیام/2246/ک30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول