اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هیئت دولت هنوز گزینه‌های خود را برای استانداری اصفهان معرفی نکرده است

اسفنانی: مجمع نمایندگان اصفهان به گزینه خاصی برای استانداری اتفاق نظر ندارند

سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس گفت: مجمع نمایندگان استان اصفهان با وجود معرفی گزینه‌های خود برای استانداری اصفهان روی گزینه خاصی اتفاق‌نظری ندارد.

اسفنانی: مجمع نمایندگان اصفهان به گزینه خاصی برای استانداری اتفاق نظر ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدعلی اسفنانی ظهر امروز در دومین نشست خبری خود در جمع خبرنگاران با اشاره به حوزه فعالیت خود در شهرستان‌های فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بوئین ‌و میاندشت اظهار داشت: بوئین‌ و ‌میاندشت به زودی از بخش به شهرستان ارتقاء پیدا کرده است و این در حالی است که این چهار حوزه انتخابی شهرستان یک پنجم کل شهرستان‌های اصفهان را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه به عنوان نماینده یک پنجم جمعیت اصفهان در مجلس شورای اسلامی نقش‌آفرینی و از فضا‌های موجود برای خدمت‌گذاری استفاده می‌کنم، افزود: از آنجایی که سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس هستم، باید تاکید کنم که یکی از پرکارترین کمیسیون‌های مجلس به لحاظ کمی و کیفی همین کمیسیون قضایی است.

*70 درصد طرح‌ها و لوایح مجلس به کمیسیون مجلس فرستاده می‌شود

نماینده مردم شهرستان‌های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین‌ و میاندشت تصریح کرد: معمولاً بین 60 تا 70 درصد کل طرح‌ها و لوایح ارسالی به مجلس مربوط به کمیسیون قضایی است که کمیسیون مرجع محسوب و در عملکرد پرکار و بیشتر مصوبات جنبه اجرایی دارد.

وی با اشاره به برخی از اقدامات این کمسیون به آیین‌نامه دادرسی نیروهای مسلح، آیین دادرسی الکترونیکی، قانون مجازات اسلامی گفت: 820 ماده در این کمیسیون اجرایی و یا در حال اجرا شدن است که نمونه آن قانون حمایت از خانواده، لایحه همکاری قضایی‌ بین‌المللی در عرصه حقوق مصوب از جمله این موارد است.

*لایحه آیین دادرسی جرائم رانندگی فردا در مجلس مطرح می‌شود

اسفنانی با اشاره به لوایح در دستور کار گفت: در حال حاضر لایحه آیین دادرسی جرائم رانندگی در دستور کار مجلس قرار گرفته که از فردا این موارد به اضافه موارد ممنوعیت استفاده از صلاح‌های سرد و جلوگیری از رفتارهای خشونت بار مورد بررسی و در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی همچنین خبر از بررسی لایحه کودکان و نوجوان داد و افزود: نمونه این لایحه را در مجلس نداشتیم و یکی از قوانین صریح بعد از انقلاب است که موارد بزه‌دیدگی و نیز افراد در معرض بزه، کودک‌آزاری، نگهداری کودکان بزه‌ دیده و بزهکاری افراد در معرض آسیب از مواردی بوده است که طرح شده است اما خیلی در لوایح گذشته دیده نشده بود.

سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس با تاکید به این نکته که بحث بزهکاری اطفال خیلی جدی دیده نشده بود تا به صحن علنی مجلس هم برود، بیان کرد: اما این بار به صورت جدی به این قضیه پرداخته شد،چنانکه در عمده مصوبات کمیسیون قضایی اصل هشتاد و پنج تصویب و از مجلس اجازه گرفته شد که برای کمیسیون و قوانین آزمایشی در صحن علنی مجلس وارد شود.

وی اضافه کرد: البته شاید این ایراد وارد باشد که چرا با وجود 290 نماینده مجلس، مصوبات این طرح مطرح نشده بود در حالی که از لحاظ کمی و کیفی این مصوبات بسیار مهم است و  باید به این نکته توجه داشت که کسانی که به بررسی چنین موارد ی می‌پردازند باید از منابع فقهی برخوردار و مسائل حقوقی آشنا باشند.

اسفنانی ادامه داد: البته اگر قضات اسلامی بخواهند 820 ماده را مورد بررسی قرار دهند،دو سال طول می‌کشد  که این طرح‌ها مطرح شود، ضمن اینکه با بررسی در سایر کشورها نیز افراد آشنا به این حوزه وارد عمل می‌شوند و  در کشور ما هم به نظر می‌رسد که باید افرادی که به مسائل حقوقی آشنایی دارند، وارد عمل شوند.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به انتخاب حجت‌الاسلام حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران گفت: دولت جدید تنها دولتی بود که در مراسم تحلیف وزرای کابینه را مطرح و گرفتن رای اعتماد چهار روز طول کشید در حالی که در دولت قبلی این رای اعتماد یک روزه گرفته شد.

نماینده مردم شهرستان های فریدن فریدونشهر، چادگان و بوئین و میاندشت با اشاره به داغترین بحث استان و انتخاب استاندار  اصفهان گفت: شرایط منحصر به فردی با توجه به وضعیت جغرافیایی، اقلیمی و نیز فرهنگی و اجتماعی در اصفهان وجود دارد.

وی با بیان اینکه بسیاری از خارجی‌ها کشور ایران را به اسم اصفهان می‌شناسند، گفت: وجود برخی از گویش‌ها در استان اصفهان آن را منحصر به فرد کرده است.

*استاندار اصفهان نباید به گروه یا جناح خاصی وابستگی داشته باشد

اسفنانی به اشاره به اینکه احتمالاً جنگ بعدی ما به جای جنگ بر سر نفت سر آب باشد، افزود: استاندار اصفهان باید فردی باشد که یک جانبه و وابستگی به یک گروه و جناح خاصی را نداشته باشد و قطعاً انتخاب چنین استانداری برای اصفهان مناسب نیست و موفق نخواهد بود و اصفهان را به جای پیشرفت رو به جلو به عقب می‌برد.

وی با تاکید به اینکه محروم‌ترین نقاط ایران، منطقه فریدن با چهار شهرستان در استان اصفهان است، تصریح کرد: این شهرستان 180 کیلومتر با مرکز استان فاصله دارد در حالی که  این شهرستان خود با آخرین نقطه شهرستان 170 کیلومتر راه صعب‌العبور فاصله دارد که بخشی از جاده‌های آن هنوز آسفالت نشده و باید پیاده  راه رفت، چنانکه حتی پزشکان هم حاضر به رفتن به آن محل نیستند.

نماینده مردم شهرستان های فریدن فریدونشهر، چادگان و بوئین و میاندشت با بیان اینکه در این مناطق و در برخی از شهرستانها نرخ بیکاری به 26.5 درصد می‌رسد، گفت: در این منطقه حتی یک وام صنعتی به طور کامل و جدی برای ایجاد صنایع داده نشده است و این لطفی است که از برخی از مسئولان شامل حال این شهرستان کرده و تا کنون هیچ صنعتی شکل نگرفته است.

*نیروگاه شهید منتظری اصفهان با 300 هزار تن گوگرد در هوا  آلودگی ندارد، اما ایجاد صنعت در غرب اصفهان آلودگی دارد!

وی ادامه داد: تفکر واهی ایجاد صنایع به بهانه آلودگی هوا در حالی از سوی برخی مطرح و متوقف می‌شود که نیروگاه بزرگ شهید منتظری در سال حدود 300 هزار تن گوگرد در هوا پخش می‌کند و با وجود چنین آلودگی شدید اما همچنان صنایع بیشتری در حال احداث هستند .

اسفنانی با اشاره به اینکه نگرش کشوری به استان ما منطقه‌ای نیست و در کشور ما، اصفهان را فقط محدود به چهار باغ و میدان نقش جهان و سی و سه پل می‌بینند، گفت: ما شهرستانهای بسیار محرومی در استان داریم و باید نگرش مرکز استان به ما تعدیل شود.

وی در خلاصه مباحث خود به بحث زندانهای باز و وسایل الکترونیکی، مجازات اشخاص حقوقی برای نخستین بار، بحث رسیدگی به جرائم اطفال که شیوه بسیار نوینی را در قانون با توجه به سن تکلیف در قانون مدنی مطرح کرده است، اشاره کرد.

*حادثه شرق اصفهان شاکی داشته باشد، در کمسیون مطرح می‌کنیم

نماینده مردم شهرستان های فریدن فریدونشهر، چادگان و بوئین و میاندشت در ادامه نشست خبری خود به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد و در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه با توجه به اتفاقات شرق اصفهان بر سر مباحث آب تصمیمات دستگاه قضایی چیست، گفت: این موضوع خاصی است و شکایتی تا کنون ارجاع نشده است اما اگر مواردی باشد می‌تواند در کمیسیون مطرح شود اما ما دو کمیته بازرسی در زندانها و یک گروه در ثبت اسناد و املاک داریم که امر نظارت را بر عهده دارند.

*مجمع نمایندگان از گزینه خاصی برای استانداری حمایت نکرده است/ گزینه‌ هیئت دولت هنوز معرفی نشده است

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر آخرین تحولات انتخاب استاندار اصفهان گفت: از بین 36 گزینه استاندار اصفهان پنج گزینه بیشتر از همه مطرح شدند که بر روی دو گزینه محمد‌علی جوادی  و زرگر مانور بیشتری داده شد.

اسفنانی در جواب این سئوال که شنیده شده است که مجمع نمایندگان از فرد خاصی حمایت کرده‌اند، افزود: مجمع نمایندگان  نظر خاصی روی فرد خاصی ندارد و مجمع نمایندگان فردی را در نظر می‌گیرند که از عهده همه مسائل برآید و یک جانبه‌گری نداشته باشد در حالی که برخی از گزینه‌ها یک امتیازی و یک گزینه‌ای هستند، اما ما به دنبال  فردی همه جانبه هستیم.

وی اظهار کرد: قرار بود که مجمع نمایندگان سه گزینه و هیئت دولت دو نفر را به مجمع نمایندگان معرفی کند تا از بین این پنج نفر یک گزینه انتخاب شود، اما هیئت دولت گزینه‌ای را هنوز معرفی نکرده است.

سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس گفت: سه گزینه مجمع نمایندگان اصفهان، آقای طباطبایی، سقائیان‌نژاد و سردار خراسانی را به عنوان گزینه‌های مکتوب مجمع نمایندگان اعلام کرد که شخص خود رئیس جمهور نظری بر روی آقای طباطبایی استعفاء دهند نداشتند چرا که منصوب شدن ایشان به عنوان نماینده را یک حق مردمی  می دانند که در صورت استاندار شدن از مردم ضایع می‌شد و کلاً این قضیه منتفی شد.

وی تاکید کرد: نمایندگان به شخص خاصی از گزینه‌های معرفی کرده خود نیز اتفاق نظر ندارد و تاکیدی بر شخص خاصی هم ندارد.

اسفنانی همچنین از ارائه برنامه‌های آقای زرگر خبر داد و گفت: ظهر امروز این گزینه احتمالی برنامه‌های خود را ارائه می‌دهد.

*برخی آیات عظام مخالف کاهش تعطیلات در کشور هستند

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه از موافقین طرح کاهش تعطیلات در مجلس هستند، آخرین وضعیت کاهش تعطیلات در مجلس به کجا کشیده شد، افزود: ما از جمله کشورهایی هستیم که بیشترین تعطیلی را در کشور داریم ضمن اینکه بنا به دلایل مختلفی نیز این تعطیلات  در طول سال افزایش پیدا می‌کند.

نماینده مردم شهرستان های فریدن فریدونشهر، چادگان و بوئین و میاندشت تصریح کرد: البته برای کاهش این تعطیلی‌ها با موضع‌گیری‌های برخی از مراجع روبه‌رو شدیم که ضمن اینکه قصد مخالفت با ساحت مقدس هیچ یک از آیات عظام را نداریم اما به نظر می‌رسد که قضیه تکریم با تعطیلات اشتباه شده است و این در حالی است که ما عرضمان این است که در کشور ما چون مناسبت‌های مذهبی بالا است در هین تکریم میتوان این ایام تعطیلی را کاهش داد.

وی ادامه داد: همچنین پیشنهاد شد که به عنوان مثال در شهر مشهد و قم در سالروز شهادت امام رضا(ع) و حضرت معصومه فقط دو  شهر مشهد و قم تعطیل شود و این در حالی است که ما کلیت طرح را قبول داریم اما معتقد هستیم که باید جزئیات آن تغییر کند که هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم.

انتهای پیام/63012/ل40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول