اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس:

دستگاه‌های اجرایی در هزینه‌های جاری خود صرفه‌جویی کنند

نماینده مردم مسجدسلیمان، هفتگل، لالی و اندیکا در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به کمبود اعتبار در سال جاری، دستگاه‌های اجرایی در هزینه‌های جاری خود صرفه‌جویی کنند.

دستگاه‌های اجرایی در هزینه‌های جاری خود صرفه‌جویی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز اسماعیل جلیلی در نشست شورای برنامه‌ریزی استان که بعد از ظهر امروز در محل استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به کمبود اعتبار در سال جاری، دستگاه‌های اجرایی در هزینه‌های جاری خود صرفه جویی کنند.

وی با بیان اینکه برای اینکه در استان با مشکل مواجه نشویم باید در اجرای طرح‌های عمرانی اولویت‌بندی لازم را انجام دهیم، افزود: با توجه به اینکه سهم ملی دستگاه‌های اجرایی به طور متمرکز در اختیار وزارتخانه‌هاست، مدیران دستگاه‌ها باید به هر شکل ممکن سهم استان را بگیرند.

وی ادامه داد: برای اینکه نمایندگان استان بتوانند قبل از بستن لایحه بودجه سال 93 رایزنی‌های لازم را انجام دهند نیاز است که جلساتی بین مدیران دستگاه‌ها و نمایندگان مجلس انجام شود و مدیران اطلاعات لازم را در اختیار نمایندگان قرار دهند.

نماینده مردم مسجدسلیمان، هفتگل، لالی و اندیکا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به اینکه شرایط مالی کشور در سال 91 در وضعیت مطلوبی نبود اما توانستیم رتبه اول جذب اعتبارات کشور را به خوزستان اختصاص دهیم که کار آسانی نبود.

وی به لایحه بودجه 210 هزار میلیارد تومانی سال 92 اشاره کرد و افزود: از این میزان 90 هزار میلیارد تومان از محل درآمد‌ها و 70 هزار تومان آن از محل واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای تامین خواهد شد همچنین 50 هزار میلیارد دیگر از محل واگذاری‌های مالی تامین می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه پیش‌بینی ما در حوزه درآمدی لایحه بودجه 92، 63 هزار میلیارد دلار بوده که 27 هزار میلیارد تومان عدم تحقق داریم، افزود: در حوزه دارایی‌های سرمایه‌ای لایحه بودجه 92 پیش بینی تحقق 60 هزار میلیارد تومان را داریم همچنین در حوزه واگذاری‌های مالی پیش بینی می‌کنیم 7 هزار و 500 میلیارد تومان درآمد داشته باشیم.

جلیلی میزان هزینه‌های بودجه جاری امسال را 128 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: دولت امکان تحقق 115 هزار میلیارد تومان را بیشتر ندارد.

وی گفت: با وجود اینکه اعتبار بخش تملک سرمایه‌ای در لایحه بودجه 56 هزار میلیارد تومان بوده اما پیش‌بینی ما بر این است که تنها 9 هزار و 800 میلیارد تومان آن محقق شود و قطعا بیشترین فشار بودجه‌ای ما در این بخش است.

نماینده مردم مسجدسلیمان، هفتگل، لالی و اندیکا در مجلس شورای اسلامی افزود: رویکرد لایحه بودجه نشان می‌دهد که در سال جاری 79 هزار میلیارد تومان عدم تحقق بودجه توسط دولت را داشته باشیم.

انتهای پیام/72015/ت30/پو3002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول