اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان غربی:

انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی است

استاندار آذربایجان غربی گفت: انقلاب جمهوری اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی است.

انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ظهر امروز وحید جلا‌ل‌زاده در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه سراسری ارومیه که در محل دائمی نمایشگاه‌های ارومیه واقع در پارک جنگلی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از نعمات الهی کتاب است و باید ذوق و شوق کتابخوانی در بین جوانان تقویت شود.

وی ابراز داشت: مقام معظم رهبری هر ساله از غرفه‌های نمایشگاه کتاب تهران بازدید می‌کنند که این موضوع از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است که عالی‌ترین مقام کشور اینقدر نسبت به مسائل فرهنگی توجه ویژه دارند.

جلال‌زاده خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند بالاترین اقتدارها اقتدار فرهنگی و فرهنگ کتاب و قلم است و هیچ فرهنگی اعتلا پیدا نمی‌کند مگر به موضوع قلم بها داده شود.

وی اذعان داشت: با بررسی تمدن‌ها متوجه خواهیم شد در این تمدن‌ها به بحث کتاب‌آموزی، کتاب و حرمت به دانشجویان و دانشمندان بها داده شده است.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: اگر به دنبال تمدن اسلامی بوده باید به عرصه‌های کتاب بها داده و در عرصه‌های فرهنگی و کتاب به جهات کمی و کیفی توجه جدی شود.

جلال‌زاده با بیان اینکه وضعیت کتاب قبل از انقلاب در حد صنعت بوده و از لحاظ کمی و کیفی در حد مطلوبی نبود، ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی که انقلاب فرهنگی است روند رشد قابل قبولی وجود دارد.

وی تاکید کرد: باید تلاش شود تا ذوق و شوق کتابخوانی در بین جوانان تقویت شود و قشر جوان به کتاب و کتابخوانی ترغیب شوند.

جلال زاده با بیان اینکه آیت‌الله قریشی نمونه بارزی در زمینه فرهنگی برای آذربایجان غربی هستند، اضافه کرد: آیت‌الله قریشی به عنوان نماینده مردم آذربایجان غربی از نخستین مجلس خبرگان تاکنون به عنوان انسان مرجع نزدیک به 45 جلد کتاب به انتشار درآوردند.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: باید جوانان با الگوبرداری از ایشان به عنوان نمونه و الگو برای اهل قلم به عرصه‌های فرهنگی وارد شوند.

انتهای پیام/61005/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول