اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین:

نخستین نمایشگاه کتاب روستایی در بویین زهرا خاتمه یافت

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: نخستین نمایشگاه کتاب روستایی استان که در روستای جهان‌آباد شهرستان بویین زهرا دایر بود امروز به کار خود پایان داد.

نخستین نمایشگاه کتاب روستایی در بویین زهرا خاتمه یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا، محمدرضا مولایی ظهر امروز در مراسم اختتامیه این نمایشگاه اظهار کرد: این نمایشگاه که با همت علی بالایی رئیس اداره کتابخانه‌های بویین زهرا و حمایت خوب مسئولان این شهرستان راه‌اندازی شده بود با استقبال چشمگیر مردم این روستا روبه‌رو شد.

وی یادآور شد: در این نمایشگاه 500 عنوان کتاب در موضوعات مختلف اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و روانشناسی و جدیدترین کتب ویژه بخش کودک در بیش از یک‌هزار و 500 نسخه با تخفیف 25 درصد به نمایش گذاشته شده بود.

مولایی ادامه داد: جلال مهدوی بخشدار مرکزی، علی زارعی ریاست اداره ارشاد، محمد خویشتن‌دار دهیار جهان‌آباد و حجت‌الاسلام علی‌اصغر رسول‌خانی امام جمعه روستا از جمله مسئولان بازدید کننده از این نمایشگاه بودند.

این مسئول خاطرنشان کرد: همکاری خوب بسیج جهان‌آباد موجب ارتقای کمی و کیفی در برگزاری این نمایشگاه شد و در این راستا سکینه احمدی مسئول بسیج خواهران این روستا همکاری خوبی در برپایی نمایشگاه داشت.

مولایی گفت: جهان‌آباد از روستاهای با جمعیت جوان استان است که به طور قطع سرمایه‌گذاری فرهنگی برای آنها از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا هر چه در زمینه مسائل فرهنگی در روستاها بیشتر هزینه شود در حقیقت گام برداشتن در مسیر توسعه همه‌جانبه کشور است.

وی تأکید کرد: کتابخانه‌ها به عنوان بازوان فرهنگی کشور امکان فعالیت و همکاری با تمامی‌ها دستگاه‌ها و سازمان‌ها را دارند و در این راستا امیدواریم سازمان‌هایی که قصد انجام فعالیت‌های فرهنگی و به ویژه کتابخوانی را دارند از نظریات و برنامه‌های کارشناسان فرهنگی در این زمینه بهره‌گیری کنند.

مولایی تصریح کرد: اینکه تمامی امکانات و خدمات فرهنگی اجتماعی در شهرهای بزرگ متمرکز باشد، موجب ایجاد احساس سرخوردگی در روستاییان می‌شود و در صورت اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی در روستاها نه تنها میزان مشارکت اجتماعی روستاییان افزایش می‌یابد بلکه از مهاجرت آنها به سایر مناطق نیز جلوگیری می‌شود.

وی یادآور شد: برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی در سطح روستاها نتایج مثبت و سازنده‌ای در بر دارد.

مولایی یادآور شد: با توجه به استقبال خوب مردم روستای جهان‌آباد از برگزاری این نمایشگاه از فردا نمایشگاه کتاب با کیفیت و سطحی بالاتر در شهرک تازه تأسیس عصمت‌آباد افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/2667/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول