اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه مازندران:

3000 دانشجو در دوره تحصیلات تکمیلی دانشگاه مازندران تحصیل می‌کنند

رئیس دانشگاه مازندران گفت: سه هزار دانشجو در دوره تحصیلات تکمیلی دانشگاه مازندران تحصیل می‌کنند

3000 دانشجو در دوره تحصیلات تکمیلی دانشگاه مازندران تحصیل می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، احمد احمدپور ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی استان مازندران با تبریک ورود دانشجویان جدید به دانشگاه مازندران، گفت: از دیدار مجدد دانشجویان سال‌های قبل خوشحالم و برای همه دانشجویان عزیز آرزوی موفقیت را دارم. 

وی افزود: بی‌تردید آموزش عالی بالاترین و آخرین مرحله نظام آموزشی یا به عبارت دیگر رأس هرم آموزش در هر کشور است و اهداف و نقش آموزش عالی در کشور تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد مورد نیاز بخش‌های مختلف جامعه، ترویج و ارتقای دانش، گسترش تحقیق و انجام پژوهش‌های بنیادی و کاربردی و  فراهم کردن زمینة مساعد برای توسعه کشور است.

رئیس دانشگاه مازندران اظهار داشت: به فرموده معمار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) دانشگاه مبدا همه تحولات است زیرا نه تنها آینده افراد بلکه آینده یک ملت را رقم می‌زند و امروزه هم اقتدار و به تبع آن استقلال، از آن کشوری است که در تولید و بکارگیری علوم قدرتمند باشد.

احمدپور گفت: دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی نه تنها به دلیل تربیت نیروی انسانی متخصص، بلکه به جهت گسترش مرز‌های دانش و از دیدگاه‌های رشد شخصی، ملی و بین‌المللی مورد توجه است.

رئیس دانشگاه مازندران تأکید کرد: هم‌اکنون سال تحصیلی 93-92 دانشگاه مازندران را با حضور بیش از 13 نفر دانشجو توسط 300 نفر عضو هیئت علمی تمام وقت در بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی استان مازندران آغاز می‌کنیم.

وی افزود: بخش تحصیلات تکمیلی این دانشگاه در سه سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است به طوری که تعداد دانشجویان کارشناسی ارشد با رشد 152 درصدی به 2 هزار و 775 نفر رسیده‌اند و در دوره دکتری نیز با رشد 424 درصدی هم‌اکنون تعداد 650 نفر  دانشجو در سال تحصیلی جدید در حال تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه مازندران در پایان بیان داشت: تعداد رشته گرایش‌ها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به ترتیب 100 درصد و 150 درصد رشد داشته‌اند و پردیس دانشگاه مازندران نیز فعالیت خود را با پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شروع کرده است.

انتهای پیام/86025/ذ30/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول