اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری:

تفکر سلفی دشمن جدی اسلام است

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به ارائه اسلام تند و خشن توسط سلفی‌ها اشاره کرد و گفت: تفکر سلفی دشمن جدی اسلام در دنیا است.

تفکر سلفی دشمن جدی اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رضا رمضانی شامگاه یکشنبه در مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در مسجد آفخرای این شهر با بیان اینکه فهم از دین باید دغدغه مسلمانان باشد اظهار کرد: اکنون نگاه‌های مختلفی درباره اسلام در دنیا وجود دارد.

وی اسلام اموی و عباسی با اسلام علی (ع) و اهل بیت (ع) را متفاوت عنوان کرد و افزود: زندگی مسلمانان باید طبق فهم از قرآن تعریف شود.

رمضانی با تاکید بر مشخص شدن انحطاط جوامع اسلامی در طول تاریخ، بیان کرد: اکنون بعضی از افراد اسلام لیبرالی را در دنیا نمایندگی می‌کنند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به ارائه اسلام تند و خشن توسط سلفی‌ها اشاره کرد و گفت: بعضی از افراد که خود را از اهل بیت (ع) می‌دانند در وادی توهین و تهمت به دیگران هستند.

وی با اشاره به اینکه بعضی از شبکه‌ها اسلام را تنها عزاداری می‌دانند، تصریح کرد: نگاه‌های افراطی و تفریطی در طول تاریخ درباره دین وجود داشته است.

رمضانی به نقش دین در دوره رنسانس در تمام فضاهای مردم و حتی در حاکمیت اشاره کرد و یادآور شد: نقش دین را آن‌قدر برجسته کرده بودند در بعضی از جاها که نباید ورود می‌کرد، وارد شده بود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عقل را در مقابل دین قرار داده بودند، خاطرنشان کرد: نگاه تفریطی در مقابل تفکر مذکور به وجود آمد و معتقد بودند دین در حوزه اجتماعی و حکومتی نباید ورود کند.

*بحث‌های انحرافی موجب جدا شدن عقلانیت از دین می‌شود

وی بحث‌های انحرافی درباره دین را سبب جدا شدن عقلانیت از آن خواند و اظهار کرد: امام صادق (ع) فرمودند که در جهان‌بینی دینی موضوعی مغایر با عقل نداریم و باید از فهم عقلی استفاده شود.

رمضانی عقل را راهنمای انسان در مسیر زندگی دانست و تصریح کرد: دین کمک حال و بازوی عقل است و تعارض دین با عقل معنا ندارد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امام مرجعیت علمی و سیاسی جامعه را به عهده دارد، بیان کرد: بعضی از انحراف‌ها سبب جدا شدن جامعه اسلامی از همدیگر شده است.

وی بعضی از مشکلات دنیای امروز اسلام را مسائل درونی و بحث‌های فکری عنوان کرد و افزود: در بحث خداشناسی با انحراف جدی مواجه هستیم.

*تفکر سلفی دشمن جدی اسلام است

رمضانی تفکر سلفی را دشمن جدی اسلام در دنیا خواند و اظهار کرد: انحراف‌ها به دلیل فاصله گرفتن از مرجعیت علمی، دینی و سیاسی امام و اهل بیت (ع) به وجود آمده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری سوزاندن احادیث را جنایت بزرگ در دنیای اسلام دانست و خاطرنشان کرد: از زبان قرآن باید برای فهم از آن استفاده شود.

وی قرآن را روشن و روشنگر ذکر کرد و گفت: قرآن باید از اهلش آموخته شود.

رمضانی جایگاه امام را دارای شأن حقیقی و حقوقی در جامعه عنوان کرد و یادآور شد: امام صادق (ع) نقش جامع در تبیین اسلام برای جامعه دارد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اکنون در دنیا با اسلام‌های متعددی مواجه هستیم، اظهار کرد: وضعیت به گونه‌ای شده بعضی از حوزه‌های علمیه بیشتر به مسائل فقهی می‌پردازند در حالی که عقاید زیربنا است.

وی به پیش‌بینی قرآن، پیامبر (ص) و ائمه (ع) مبنی بر از دست رفتن محتوای دین در جامعه اشاره کرد و افزود: اکنون انحراف جدی بین مسلمانان به وجود آمده است.

رمضانی صداقت، حیا و حسن خلق را از نشان‌های مومن برشمرد و بیان کرد: استعمار با ارائه نظرهای غیر کارشناسانه از دین برای از بین بردن آن استفاده کرده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری موفقیت مسلمانان را در اجرای اسلام در مقام عمل خواند و تصریح کرد: امام صادق (ع) فرمودند شفاعت ما به کسی که نماز را سبک بشمرد، نمی‌رسد.

وی اسلام را دین فردی و اجتماعی در تصحیح روابط انسان‌ها معرفی کرد و گفت: اسلام از نظر امام صادق (ع) کارکرد فردی، اجتماعی و سیاسی دارد.

رمضانی با اشاره به وجود چهار هزار فرقه معنوی در اروپا و آمریکا، خاطرنشان کرد: معنویت در دین وجود دارد و تمام آموزه‌های معنوی در دین است.

*خداوند در راس دینداری است

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به جایگزین شدن عرفان‌های بدلی به جای عرفان حقیقی اشاره کرد و یادآور شد: خداوند در راس دینداری است و باید تکلیف خود را در دینداری مشخص کنیم.

وی با بیان اینکه انسان در دنیا هدفمند آفریده شده است، اظهار کرد: انسان برای رسیدن به هدف نیاز به برنامه دارد.

رمضانی به راه‌شناسی و مقصدشناسی قرآن اشاره کرد و افزود: قرآن بزرگراه رسیدن به مقصد را نشان می‌دهد و غیر از آن انحراف است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تاکید امام صادق (ع) در عناصر تشکیل دهنده شخصیت اعتدالی انسان، تصریح کرد: اسلام حقیقی توسط امام (ره) در دنیای امروز معرفی شده است.

وی اخلاق را از ارکان مهم حفظ کرامت‌ها در جامعه اسلامی دانست و بیان کرد: اگر می‌خواهیم به حیات طیبه برسیم باید به دنبال معنای دقیق، جامع و فراگیر از اسلام باید باشیم.

رمضانی با بیان اینکه اهل بیت (ع) زندگی را حیات پاک معرفی کردند، گفت: اگر مسیر طبق شناخت امام (ع) باشد، مرگ انسان براساس حیات طیبه است.

انتهای پیام/84001/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول