اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رویکردی بر مطالبات صنعت کفش

صنعت کفش در انتظار تدبیر و امید / تقویت رابطه دولت با تولیدکنندگان

دولت جدید با توجه بیشتر به صنعت کفش، رونق و اشتغال‌آفرینی آن می‌تواند کمک بزرگی به حیات این صنعت و تحول اساسی آن داشته باشد.

صنعت کفش در انتظار تدبیر و امید / تقویت رابطه دولت با تولیدکنندگان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، متاسفانه هر چه از پایتخت دور شویم به همان نسبت مشکلات نیز افزوده می‌شود و نوع و سطح مطالبات تولیدکنندگان شهرستانی متفاوت با تولیدکنندگان تهرانی می‌گردد و البته رویکردهای تولید، توزیع و سرمایه‌گذاری نیز در خارج از پایتخت تفاوت پیدا می‌کند که این موضوع از منظر تولیدکنندگان شهرستانی که بخش مهمی از بدنه صنعت کفش در بیرون از پایتخت را عهده‌دار هستند قابل بررسی است.

اکبر زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به آمار واحد‌های تولیدی اظهار کرد: بر اساس آمارگیری اتحادیه کفاشان اصفهان 470 واحد صنفی کفش در این استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد حدود 4 واحد تولید کفش در اشل صنعتی در سطح استان فعال است.

وی در ارتباط با مشکلات واحد‌های شهرستانی تاکید کرد: مهم‌ترین مطالبه این واحد‌ها تسهیل دریافت وام‌های کم‌بهره مدت‌دار است.

رئیس اتحادیه کفاشان استان اصفهان اضافه کرد: به دلیل پایین بودن قدرت واحد‌های شهرستانی برای تامین نقدینگی، این واحد‌ها انتظار دارند که دولت جدید فرآیند دسترسی به این وام‌ها را برای تولید کنندگان تسهیل دهد.

*حق بیمه مشکل اساسی کارگاه‌های تولیدی

وی مشکلات مرتبط با نیروی کار و هزینه تامین اجتماعی را از دیگر مشکلات واحد‌های کوچک دانست و بیان کرد: هم اکنون میزان حق بیمه برای کارگاه‌هایی که 5 نفر شاغل را دارا هستند به نسبت مناسب است، اما با افزایش تعداد کارگران شرایط برای کارفرما سخت‌تر می‌شود.

زاهدی تصریح کرد: در بسیاری از کشور‌های توسعه یافته، دولت با ایجاد انگیزه برای جذب نیروی کار کمک بزرگی به صنعتگران و کارفرمایان برای پرداخت هزینه‌های بیمه‌ای می‌کند و لذا دولت جدید باید به این موضوع توجه بیش‌تری داشته باشد.

*حمل و نقل و هزینه‌های بالای آن مشکل بیشتر تولیدکنندگان است

وی با اشاره به مشکلات حمل و نقل کارگاه‌های تولیدی متذکر شد: تولید کننده شهرستانی ناگزیر است که هزینه حمل و نقل بیشتری پرداخت کند تا بتواند محصول خود را به بازار‌های فروش برساند و این موضوع مشکل بیش‌تر تولید کنندگان است.

رئیس اتحادیه کفاشان استان اصفهان با توجه به هزینه‌های حمل و نقل محصولات و تاثیر آن بر قیمت کالا تاکید کرد: این هزینه‌های حمل و نقل سبب شده تا قدرت رقابت تولید کننده کاهش یافته و بر قیمت محصول نهایی اثر بگذارد.

*بالا بودن نرخ مالیات کمر تولید کنندگان را خم کرده است

وی بالا بودن نرخ مالیات را عامل دلسردی بسیاری از کارفرمایان فعال در این صنعت دانست و اضافه کرد: به دلیل بالا بودن نرخ مالیات و هزینه‌های دارایی و ایجاد موانع مختلف بر سر راه تولید، بسیاری از تولید کنندگان ورشکسته  بدهی کلانی به این  ادارات دارند و این موضوع سبب شده تا آن‌ها رغبتی برای فعالیت نداشته باشند.

زاهدی بکارگیری ماشین آلات فرسوده را از دیگر مشکلات تولید کنندگان دانست و بیان کرد: مشکل فرسودگی ماشین آلات و قدرت نوسازی آن بستگی به پرداخت تسهیلات بانکی و کمک به تولید کنندگان برای به سازی خط تولید کارگاه‌هاست تا تولید کنندگان بتوانند خود را به فناوری روز مجهز نمایند.

رئیس اتحادیه کفاشان استان اصفهان اذعان کرد: با توجه به شرایط تولید کفش در ایران و ظرفیت بالای این صنعت امیدواریم با تقویت رابطه دولت و تولیدکنندگان بتوانیم بیش از گذشته فرصت‌های پیش رو را از شرایط بالقوه به بالفعل تبدیل کرده و دولت نیز با تدبیر در‌های بسته این صنعت را بر روی تولیدکنندگان آن بگشاید.

در پایان فراموش نکنیم که اگر تولید و صادرات افزایش پیدا کند سهم نفت در اقتصاد ملی کاهش پیدا می‌کند و آن زمان اگر قرار بشود شیر‌های نفت را ببندیم اقتصاد کشور کمتر آسیب‌پذیر خواهد بود.

انتهای پیام/63015/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول