اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه کفاشان استان اصفهان:

کاهش 30 درصدی تولید کفش در استان اصفهان/ بازار کفش تشنه حمایت مسئولان

رئیس اتحادیه کفاشان استان اصفهان گفت: تولید کفش در استان اصفهان به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه و مشکلات صادرات این کالا با کاهش 30 درصدی مواجه بوده است.

کاهش 30 درصدی تولید کفش در استان اصفهان/ بازار کفش تشنه حمایت مسئولان

اکبر زاهدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه تامین مواد اولیه تولید کفش با مشکل مواجه است، اظهار داشت: استان اصفهان به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز تولید کفش در ایران با افزایش قیمت مواد اولیه برای تولید کفش و همچنین نبود بستر مناسب برای صادرات این محصول به کشور‌های دیگر است.

وی با توجه به رتبه استان اصفهان در صنعت کفش و تنزل یک رتبه‌ای این استان عنوان کرد: استان اصفهان در گذشته در رتبه دوم قرار داشت که با یک پله تنزل به رتبه سوم کشور رسیده که این تنزل رتبه بیش‌تر به دلیل کاهش دسترسی به مواد اولیه است.

رئیس اتحادیه کفاشان استان اصفهان با اشاره به همکاری نکردن پتروشیمی در زمینه تولید مواد اولیه کفش تصریح کرد: پتروشیمی با افزایش 3 تا 4 برابری قیمت‌ها و همکاری نکردن با کارخانه‌های تولید مواد اولیه سبب شده تا نیاز تولید کنندگان کفش به مواد اولیه افزایش یابد و این مواد را با قیمت‌های بالاتری خرید کنند.

* کاهش تولید کفش از 50میلیون به 11 میلیون

این مسئول به صرفه نبودن واردات کفش را از دلایل تنزل واردات دانست و تاکید کرد: با توجه به بالا بودن  قیمت واردات کفش‌های چینی و به صرفه نبودن واردات این کفش‌ها در حال حاضر بازار در دست تولید کنندگان داخل است .

زاهدی گفت: با توجه به کاهش واردات کفش و استفاده مصرف کننده از کفش تولید داخل با همکاری دولت و افزایش رقابت در داخل کشور می‌توان به رشد این صنعت و پیشرفت آن کمک کرد.

وی با اشاره به آمار تولید کفش در 15 سال کذشته بیان کرد: در 15 سال گذشته آمار تولید  کفش در کشور از 50 میلیون به 11میلیون رسیده است و این کاهش تولید نشان دهنده عدم حمایت دولت از این صنعت است.

رئیس اتحادیه کفاشان استان اصفهان در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر 70درصد  بازار کفش از تولیدات داخل است و مردم به دلیل بالا بودن قیمت کفش‌های چینی و پایین بودن کیفت آن‌ها رو به تولیدات داخلی آورده‌اند.

*خواستار حمایت دولت از صنعت کفش هستیم

این مسئول خواستار حمایت دولت از این صنعت سودآور کشور شد و اضافه کرد: دولت می‌تواند با آموزش نیروی توانمند و بالا رفتن کیفیت و تکنولوژی دستگاه‌ها و بازاریابی خارجی برای صادرات کمک بزرگی به رونق این صنعت و بهبود شرایط اقتصادی کشور نماید.

زاهدی با توجه به  ظرفیت بالای اصفهان برای تولید کفش با کیفیت و اشتغال‌زایی تاکید کرد: از صنعت کفش اصفهان ظرفیت اشتغال‌زایی بالایی دارد و با حمایت مسئولان و بهبود سیاست‌های اقتصادی می‌توان زمینه را برای تولید بهتر و صادرات بیش‌تر فراهم نمود.

انتهای پیام/63015/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول