اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه نانوایان اصفهان تصریح کرد

بالا بودن هزینه‌های جانبی عامل کاهش کیفیت نان

رئیس اتحادیه نانوایان اصفهان گفت: بالا بودن هزینه مواد اولیه و دستمزد کارگر سبب پایین آمدن کیفیت نان و کاهش یک سومی نانوایی‌ها شده است.

بالا بودن هزینه‌های جانبی عامل کاهش کیفیت نان

عباس صابری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به مشکلات صنف نانوایان اظهار کرد: در سال‌جاری با بالا رفتن قیمت‌ها، دستمزد کارگر طبق دستور شورای عالی کار نیز 25 درصد افزایش داشته است.

وی افزایش دستمزد را عامل بالا رفتن بیش‌تر هزینه‌ها دانست و تاکید کرد: بر اساس این افزایش دستمزد حق بیمه و مزایای کارگر نیز افزایش یافته که این موضوع سبب ایجاد فشار بر کارفرما و کارگر شده است.

رئیس اتحادیه نانوایان اصفهان اضافه کرد: دولت نه تنها حمایت نمی‌کند بلکه با تصویب قانون‌های جدید افزایش حق بیمه و مالیات سبب ایجاد مشکلات برای قشر کارگر و کارفرما می‌شود.

وی با توجه به بالا رفتن قیمت مواد اولیه برای تهیه نان بیان کرد: با افزایش قیمت مواد اولیه از جمله خمیر مایه نانوایان به دلیل صرفه‌جویی در مواد بعضاً اقدام به پخت نان با کیفیت پایین و یا وزن چانه کم‌تر می‌کنند.

صابری ادامه داد: هزینه‌های مواد اولیه و پخت نان باید در نصف نان محاسبه و بر اساس این مقدار قیمت‌گذاری شود و به همین دلیل برای بیش‌تر نانوایان قیمت نان با هزینه‌های جانبی برابری نمی‌کند و مجبور به استفاده از مواد کم کیفیت می‌شوند.

وی با توجه به خشکسالی‌های پیاپی و پایین بودن کیفیت آرد گندم‌های داخلی تصریح کرد: خشکسالی‌های پیاپی سبب شده تا گندم به میزان کافی در اختیار کارخانجات تولید آرد قرار نداشته باشد و دولت مجبور به ورود گندم وارداتی شود.

رئیس اتحادیه نانوایان اصفهان با اشاره به بالا بودن قیمت گندم وارداتی تاکید کرد: بالا بودن قیمت گندم‌های وارداتی و حمایت نکردن دولت از این صنف سبب شده تا هرچه می‌گذرد فشار بر روی نانوایان افزایش یابد.

وی اصلی‌ترین مشکل نانوایی‌ها را نداشتن کارگر و بالا بودن هزینه آن دانست و اذعان داشت: در حال حاضر در حدود یک سوم از نانوایی‌های شهر با مشکل تولید و نداشتن کارگر مواجه هستند.

صابری با اشاره به لازمه بالا بودن کیفیت تاکید کرد: در یک جمله می‌توان گفت که کیفیت بالا مستلزم رضایت کارگر از کار و حق و حقوق خود است و این امر تنها با حمایت‌های دولت امکان پذیر خواهد بود.

وی در پایان اظهار کرد: از دولت جدید می‌خواهیم تا با بررسی و توجه هر چه بیش‌تر به این صنف و حق حقوق کارگران زحمت کش آن امید و تلاش را در آنان افزایش دهد.

انتهای پیام/63015/ل30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول