اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر اردبیل:

50 درصد آب اردبیل فاقد تصفیه است / بدترین کیفیت نان را در اردبیل شاهد هستیم

عضو شورای شهر اردبیل با انتقاد از وضعیت آب شرب اردبیل گفت: 50 درصد آب اردبیل فاقد تصفیه مناسب و مطلوب است.

50 درصد آب اردبیل فاقد تصفیه است / بدترین کیفیت نان را در اردبیل شاهد هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سالار شاکر در جلسه صبح امروز شورای شهر اردبیل اظهار داشت: با تشکیل دولت تدبیر و امید به نظر می‌رسد نگاه دولت و مجلس به فعالیت شوراها نگاه عمیق و مثبت است به طوری که کمیسیون شوراهای مجلس اصلاح قانون شورا را در دستور کار خود قرار داده است.

وی عنوان کرد‌: این حرکت گام مثبت در تحقق مدیریت واحد شهری محسوب می‌شود که با اجرایی شدن این قانون شهردار مسئول تمام حوزه‌های خدمات‌رسانی شهری است.

منتخب مردم در شورای شهر اردبیل افزود: بر اساس قانون 70 ماده شوراها دومین وظیفه شورای شهر بعد از انتخاب شهردار، بررسی و ارزیابی کمبودها و نارسایی‌های بخش‌های اجتماعی، آموزشی، بهداشتی، رفاهی، خدماتی و اعلام راه حل‌های کاربردی برای حل این مشکلات است که باید گفت وظیفه خطیر شورا و شهرداری در کنار همراهی سایر دستگاه‌ها رفع کمبودها و نارسایی‌های شهری است.

شاکر ادامه داد: در قانون اختیارات وسیع به شوراها داده شده است که در گذشته به دلیل فضای سنگینی که علیه شوراها بوده بخشی از این اختیارات مغفول مانده و یا در این زمینه اقدام خاصی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اختیارات وسیع شوراها در حل معضلات شهری و نگاه کلان به رفع دغدغه‌‌ها تصریح کرد: شورای شهر اردبیل باید به اتاق فکری شباهت داشته باشد که مشکلات شهری با حضور منتخبان مردم در بخش‌های مختلف و تخصص‌های گوناگون مورد ارزیابی و دقت نظر قرار گرفته و حل شود.

عضو شورای شهر اردبیل از رسانه‌ها خواست در آسیب‌شناسی و ارائه راهکار برای حل این معضلات و مشکلات، نظرات و پیشنهادهای متخصصان را انعکاس داده و اطلاع‌رسانی کنند.

شاکر یکی از این آسیب‌ها را آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در جامعه توصیف کرد و گفت: گرایش به ورزش دوای درد این معضلات است به طوری که امروز ورزش ما نه تنها رو به جلو حرکت نمی‌کند بلکه نسبت به دوره‌ای که چندین قهرمان ملی و جهانی داشتیم رو به افول گذاشته است.

وی از سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری خواست با راهکار مناسب در حل معضلات اجتماعی نظیر پدیده طلاق و اعتیاد ورود پیدا کند و با در نظر گرفتن گسترش سکونت‌گاه‌های غیر‌رسمی جلوی این مشکلات و معضلات را به جد بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منتخب مردم در شورای شهر اردبیل به کمبود امکانات بیمارستانی، افت تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان و برخی دیگر از نارسایی‌های بهداشتی و درمانی در سطح شهر اشاره کرد و بیان داشت: ما در اردبیل با مشکل جذب سرمایه‌گذاران در امور اقتصادی و توسعه کارآفرینی روبرو هستیم که این خود به کاهش درآمد مردم و بروز برخی تخلفات در حوزه شهری نظیر تخلفات ساختمانی، حاشیه‌نشینی و برخی گرفتاری‌های مرسوم اجتماعی منجر شده که ضرورت دارد با برنامه‌ریزی درست در این زمینه به رفع دغدغه‌ها و مشکلات همت کرد.

شاکر با انتقاد شدید از وضعیت آب شرب اردبیل و نان تهیه شده در این شهر عنوان کرد: در خصوص آب شرب به گفته خود مسئولان 50 درصد آب شرب اردبیل تصفیه می‌شود اما 50 درصد مابقی به دلیل برداشت از چاه‌های زیرزمینی فاقد تصفیه است.

وی به وضعیت نامطلوب آب شرب و گله‌مندی مردم از کیفیت نامطلوب آب اردبیل اشاره کرد و گفت: مسئولان امر کمترین توجه را به امر تهیه و تامین اولین و ابتدایی‌ترین امکانات رفاهی مردم دارند.

عضو شورای شهر اردبیل همچنین مشکل نان را در اردبیل مشکل مرسوم و سال‌های طولانی اردبیلی‌ها توصیف کرد و افزود: به رغم تولید بهترین گندم، مردم اردبیل باید بدترین و بی‌کیفیت‌ترین نان را خریداری کنند.

شاکر خاطرنشان کرد: همین کیفیت پایین نان سبب شده تا ما رتبه اول سرطان مری و معده را داشته باشیم که پیشنهاد می‌کنم در شورای شهر کار گروهی برای حل این مشکلات و دغدغه‌ مردم تشکیل شود.

وی افزود‌: مردم از ما به عنوان منتخبانشان در شورای شهر انتظار دارند تا در حل مشکلات و دغدغه‌های مختلف آنها ورود پیدا کنیم وگرنه با پرداختن به 6 و 7 نامه تخفیف نمی‌توان ادعا کرد که وظیفه‌مان را در شورا انجام داده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منتخب مردم در شورای شهر اردبیل در پایان سخنان خود ابراز داشت: نباید از مشکلات شهروندان غفلت کنیم چرا که رسالت عظیم ما در این باب همراهی و همدردی با مردم است و بایستی در میدان عمل گره از مشکلات و تنگناها و دغدغه‌های آنها بگشاییم.

انتهای پیام/62001/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول