اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آوج مطرح کرد

تمایل گردشگران برای بازدید از جاذبه‌های طبیعی آبگرم

فرماندار آوج از تمایل گردشگران برای بازدید از جاذبه‌های طبیعی آبگرم خبر داد و گفت: وجود منطقه «چشمه علی» در ارتش‌آباد بخش آبگرم به عنوان کم‌نظیرترین نمونه آبسرد استان قزوین سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود می‌کشاند.

تمایل گردشگران برای بازدید از جاذبه‌های طبیعی آبگرم

به گزارش خبرگزاری فارس از آوج سیدعبدالله موسوی عصر امروز در حاشیه بازدید از طرح‌های گردشگری بخش آبگرم از پیگیری برای اجرای عملیات برق‌رسانی به مجموعه گردشگری غار عباس‌آباد خبر داد و اظهار داشت: کارهای اولیه به همراه طرح‌های مطالعاتی این مجموعه توسط تعدادی از شرکت‌های مطرح به انجام رسیده که در صورت تحقق کامل این مجموعه شاهد استقرار یک جاذبه توریستی مناسب همانند مجموعه سرعین در کشور هستیم. 

فرماندار آوج افزود: وجود غار عباس‌آباد، پل‌های تاریخی، برج‌های دو قلوی خرقان، غار نمونه کشوری قلعه‌کرد به همراه جوشش گرم‌ترین و داغ‌ترین آب گرم کشور با 58 درجه در منطقه آبگرم که در نوع خود بی‌نظیر است و دلیلی برای گردشگرپذیری منطقه آبگرم است. 

موسوی ادامه داد: در حال حاضر بیشتر آبگرم‌های موجود کشور دارای ترکیبات گوگردی هستند و تنها آب گرم آهکی کشور در شهر آبگرم، جوشش دارد که تعدادی از شرکت‌های ژاپنی نیز طی سال‌های گذشته با حضور در این منطقه شاخص‌های آب را در این منطقه بالا ذکر کرده‌اند. 

وی عنوان کرد: همچنین وجود رودخانه چشمه علی در ارتش‌آباد بخش آبگرم نیز به عنوان تنها نمونه آب سرد استان سالانه پذیرای هزاران نفر از مسافران است که با حضور در این منطقه از طبیعت گردشگری استفاده می‌کنند. 

فرماندار آوج عنوان کرد: همچنین آمار گردشگران در چشمه علی ارتش‌آباد در ایام تعطیل سال به چهار تا پنج هزار نفر نیز می‌رسد که این میزان جذب گردشگر در نوع خود در استان قزوین بی‌نظیر است و گردشگران استان‌های همدان، البرز و تهران با حضور در این منطقه از نعمات طبیعی استفاده می‌کنند. 

انتهای پیام/77005/ت20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول