اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استانداری قزوین:

نظام مهندسی قزوین پویا و توانمند است

معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: سازمان نظام مهندسی قزوین توانسته در حوزه‌های مختلف به جایگاه ممتاز و اول دست یافته و موجب افتخار است که چنین سازمان توانمند و پویایی را در استان داریم.

نظام مهندسی قزوین پویا و توانمند است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین منوچهر حبیبی عصر امروز در مراسم تحلیف مهندسان ورود به حرفه مهندسی که با حضور علی فرخ‌زاد نایب‌رئیس شورای شهر قزوین، اعضای شورای شهر و اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی قزوین امروز برگزار شد، اظهار داشت: پذیرفته شدن در آزمون نظام مهندسی ساختمان و شروع به کار حرفه‌ای کار سخت و با ارزشی است و بدون شک پذیرفته‌شدگان از هوش و استعداد والایی برخوردار هستند که قابل تحسین است.

وی سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین را مایه عزت و افتخار استان دانست و تصریح کرد: این سازمان با برخورداری از رئیس و هیئت مدیره‌ای توانمند توانسته در حوزه‌های مختلف به جایگاه ممتاز و اول دست یافته و موجب افتخار است که چنین سازمان توانمند و پویایی را در استان داریم.

حبیبی در مقایسه‌ای میان توانمندی‌های سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با استان‌های دیگر بیان داشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان‌های دیگر تنها در حوزه آموزش گام برداشته‌اند در حالی که سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین علاوه بر بحث آموزش در حوزه طراحی، نظارت و اجرا نیز با جدیت ورود یافته و با دستاوردهای شایسته‌ای نیز همراه بوده که قابل تحسین است.

معاون عمرانی استانداری قزوین در بخش دیگری از سخنانش خطاب به مهندسان تازه ورود یافته به حرفه مهندسی گفت: همواره در اجرای پروژه‌ها به وعده‌های ارائه شده خود به خوبی عمل کنید چراکه نظم و عمل به وعده از ویژگی‌های مؤمن به شمار می‌رود.

حبیبی با اشاره به سرعت روزافزون علم و دانش تصریح کرد: از آنجایی که به طور میانگین هر 70 روز، علم و دانش به دو برابر افزایش می‌یابد؛ مهندسان حوزه ساخت و ساز باید همواره از دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های جدید آگاه باشند تا بتوانند کار نظارت و طراحی را به خوبی انجام دهند.

وی طراحی و نظارت بر ساختمان را امری مسئولیت‌آور دانست و اظهار داشت: از آنجایی که مسئولیت هر ساختمانی از ابتدای طراحی تا زمان تخریب آن بر عهده‌ مهندسان ناظر و اجرا است از همین رو مهندسان باید دقت بسیاری داشته باشند چراکه هر گونه سهل‌انگاری می‌تواند پیامدهای منفی ناگواری بر جای بگذارد.

این مسئول اظهار داشت: استان قزوین به لحاظ موقعیت جغرافیایی و استراتژیکی همواره رو به رشد و توسعه است از همین رو به مهندسان متخصص و متعهد نیاز جدی دارد تا بتواند به اهداف پیش روی خود دست یابد.

حبیبی در خاتمه تأکید کرد: مهندسان حوزه ساخت و ساز باید با نظام مهندسی ساختمان ارتباط مستمر و تنگاتنگی داشته باشند چراکه سازمان آن‌ها را راهبری می‌‌کند و از این طریق می‌توانند از دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های اجرایی جدید مطلع شوند.

در این مراسم بخش‌های متنوعی از جمله مولودی‌خوانی و اجرای موسیقی پاپ تدارک دیده شده بود و در خاتمه با اهدای لوح تقدیر از نفرات برگزیده هر رشته تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/2667/ح20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول