اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس:

صدور مجوز کارگاه‌های شن و ماسه گامی به سوی نابودی کشاورزی است

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: صدور مجوز فعالیت برای کارگاه‌های شن و ماسه در حاشیه روستاها گامی به سوی نابودی کشاورزی است.

صدور مجوز کارگاه‌های شن و ماسه گامی به سوی نابودی کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری بنه خلخال در حاشیه دیدار با کشاورزان و باغداران روستای خمس اظهار داشت: مسئولان مربوطه در حوزه صنعت و معدن، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و محیط زیست باید از صدور مجوز برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی کارگاه‌های تولید شن و ماسه در حاشیه روستاها خودداری کنند چراکه این امر به از بین رفتن مراتع دامن می‌زند.

وی خاطرنشان کرد: روستا با تلاش کشاورزان و زحمتکشان عرصه باغداری زنده است و در این میان فعالیت بخش خصوص معدن و استخراج شن و ماسه و سایر صنایع در حاشیه روستا موجبات نارضایتی روستاییان و از بین رفتن مراتع، باغات و محصولات کشاورزی را فراهم می‌آورد.

عضو شورای راهبردی انرژی و صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: واگذاری صنایع شن و ماسه در محدوده روستاها به نوعی ظلم در حق کشاورزی روستاها و مردم است و ادارات مربوطه باید در حوزه صدور این نوع مجوزها دقت لازم را داشته باشند.

جعفری بنه خلخال افزود: با نابودی مراتع کشاورزی روستا وجهه واقعی خود را از دست داده و جوانان اقدام به مهاجرت به شهرها می‌کنند و این امر موجب می‌شود روستا‌ها و کشاورزی در این مناطق از بین برود.

این مسئول حمایت از روستاییان و بخش کشاورزی را از اولویت‌های کاری و فعالیتی خود در مجلس عنوان کرد و گفت: هر وقت فرصتی مهیا شده است بنده در تریبون‌های مختلف از حقوق روستاییان و کشاورزان که زحمتکشان اصلی روستا هستند حمایت کرده و خواهم کرد.

این نماینده مجلس از دستگاه‌های مربوطه در استان خواست با زنده نگه‌داشتن روستاها و حفظ و ارتقای تولید و توسعه بخش کشاورزی با حمایت عملی و نه زبانی زمزمه امید در روستاها را تقویت کنند.

جعفری بنه خلخال گفت: امسال در ردیف اعتبارات ملی برای سدهای کوچک این ردیف اعتباری حذف شده و در ردیف اعتبارات استانی قرار گرفته که انتظار می‌رود با توجه مسئولان استان در سال‌های آینده شاهد ایجاد سد برای روستای خمس باشیم که بنده با جدیت 2 اولویت طرح هادی و سد روستا را در راستای حل مشکل مردم روستای خمس از توابع بخش مرکزی را دنبال خواهم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود اظهار داشت: بحث آب شرب در روستاها یکی از با اهمیت‌ترین برنامه‌ها است و برای حل مشکل روستای خمس، حوزه آب شرب چشمه‌ها، قنات و سایر بسترهای ذخایر آب در روستا بررسی می‌شود و این مشکل به زودی حل و فصل خواهد شد.

انتهای پیام/62008/م30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول