اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرضا:

نرمش قهرمانانه، گامی برای ارتقای جایگاه بین‌المللی ایران اسلامی است

امام جمعه شهرضا گفت: مسئولان با رعایت اصل مهم نرمش قهرمانانه در حوزه دیپلماسی زمینه لازم را برای ارتقای جایگاه ایران در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی مهیا کنند.

نرمش قهرمانانه، گامی برای ارتقای جایگاه بین‌المللی ایران اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین راهکارهای زندگی عزتمند در جامعه پرهیز از ارتکاب گناه و خویشتن داری در برابر وسوسه‌های نفسانی است که باید از دوران جوانی مد نظر همگان قرار بگیرد.

وی ادامه داد: قناعت در برابر نعمت‌های الهی و شکرگزاری به درگاه خداوند از نکات مهمی است که ائمه(ع) همواره نسبت به رعایت آن از سوی عموم مردم تاکید داشته‌اند و انتظار داریم اقشار مختلف جامعه در زندگی فردی و اجتماعی این اصل مهم را مد‌نظر داشته باشند.

امام جمعه شهرضا با اشاره به اینکه یاری رسانی به اقشار ضعیف و مستمند جامعه از مهم‌ترین راهکارهای دستیابی به زندگی سالم است، بیان داشت: حضرت علی (ع) در همین راستا همواره نسبت به دستگیری ضعیفان تلاش می‌کردند و حفر چندین قنات در شهر مدینه از مصادیق این امر متعالی به شمار می‌رود.

وی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به اینکه برنامه‌های دهه کرامت در سطح شهرستان شهرضا به شکل شایسته برگزار شد، افزود: از عموم دست اندرکاران این برنامه‌های جامع فرهنگی و مذهبی که زمینه بهره گیری عموم مردم را مهیا کردند قدردانی می‌کنیم.

یعقوبی با اشاره به برگزاری مراسم تودیع و معارفه شهردار شهرضا با حضور استاندار اصفهان در هفته گذشته گفت: شهردار جدید شهرضا با رویکرد فرهنگی در حوزه‌های مختلف شهری فعالیت خود را آغاز کرده است و از تمامی مسئولان و مردم انتظار داریم ایشان را در اجرای برنامه‌های تدوین شده حمایت کنند.

وی با تشریح سوابق شهردار جدید شهرضا در حوزه مدیریت شهری و رویکرد سازنده وی در حوزه اجرایی اذعان داشت: آقای هویدا از شخصیت‌های برجسته استان اصفهان در حوزه مدیریت شهری محسوب می‌شود و حضور پدر 4 شهید بزرگوار دوران دفاع مقدس از شهرستان مبارکه در مراسم معارفه ایشان حاکی از فعالیت‌های وی در نقاط مختلف استان اصفهان است.

نماینده ولی فقیه در شهرضا لزوم پرهیز از ایراد خطبه‌های طولانی در نماز جمعه را از مهم‌ترین تأکیدات رهبر معظم انقلاب در همایش ائمه جمعه سراسر کشور ذکر کرد و افزود: جلوگیری از ورود مسائل حزبی و جناحی در خطبه‌های نماز جمعه و همراهی و همدلی ائمه جمعه با اقشار مختلف جامعه از مهم‌ترین نکاتی به شمار می‌رود که رهبر معظم انقلاب در جریان این همایش به نمایندگان ولی فقیه گوشزد کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم توجه به نرمش قهرمانانه در حوزه دیپلماسی گفت:از تمامی مسئولان امر انتظار داریم با رعایت این اصل مهم زمینه لازم را برای ارتقای جایگاه ایران در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی مهیا کنند.

انتهای پیام/63011/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول