اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک شاعر کرمانشاهی:

شهریار رسالت شعری خود را به ‌جای آورد

یک شاعر کرمانشاهی گفت: شخصیت شهریار برای همه شناخته‌ شده است، اشعاری از شعرای نام‌دار فارسی به‌خصوص این شاعر گران‌قدر در اذهان باقی است که موجب لذت ادبی می‌شود و همین مطلب برای انجام رسالت ‌شعری شاعران کافی‌ است.

شهریار رسالت شعری خود را به ‌جای آورد

رضا حساس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، به‌مناسبت در آستانه‌ قرار گرفتن سال‌روز درگذشت استاد محمدحسین بهجت گفت: بهجت متخلص به شهریار، دوران سخت و دردناکی در طول زندگی خود تجربه کرده و مانند بسیاری از شاعران و هنرمندان در برهه‌ای از زمان درگیر مسائل عاطفی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه این شاعر گران‌قدر از طرفداران بسیاری برخوردار است، افزود: شهریار این تخلص را به‌هنگام خواب از حضرت حافظ وام گرفته و پس از تفال‌های فراوان، با گذاشتن این تخلص شعری بر نام خود موافقت کرده است.

حساس تصریح کرد: «منظومه حیدربابا» یکی از اشعار معروف این شاعر است که از شهرت جهانی برخوردار بوده و هم‌اکنون در حدود 50 زبان زنده دنیا ترجمه شده است و در واقع بیان‌گر آداب ‌و رسوم و مسائل‌اجتماعی این دیار است.

وی با بیان اینکه شعر «ای وای مادرم» از دیگر اشعار معروف شهریار است، ادامه داد: اثر زیبای «علی ای همای رحمت» از جمله اشعار این شاعر است که در میان ایرانیان محبوبیتی خاص دارد که در واقع حاصل نظر حضرت علی(ع) به وی است.

این شاعر کرمانشاهی با اشاره به‌ اینکه شخصیت شهریار برای همه شناخته ‌شده است، اعلام کرد: جوانان امروزی نه‌تنها با آثار شهریار بلکه با اشعار اکثر شعرای بزرگ فارسی آشنایی کمی دارند و تنها از هر شاعر تعداد معدودی از آثارش را می‌شناسند و از بر هستند.

حساس ادامه داد: اشعاری از شعرای نام‌دار فارسی به‌خصوص شهریار در اذهان باقی است که موجب لذت ادبی می‌شود و همین مطلب برای انجام رسالت‌ شعری شاعران کافی‌ است.

به گفته حساس، پس از درگذشت استاد شهریار در 27 شهریورماه 67، با تصویب شورایعالی انقلاب فرهنگی و بنا به درخواست مردم آذربایجان چنین روزی به روز ملی شعر و ادب فارسی نام‌گذاری شد.

انتهای پیام/2700/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول