اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش قائمشهر خبر داد

سرانه مدارس قائمشهر واریز شد

مدیر آموزش و پرورش قائمشهر با اشاره به واریز 890 میلیون ریال سرانه به کل مدارس شهرستان، کمک‌های مردمی والدین دانش آموزان را در قائمشهر ستودنی اعلام کرد.

سرانه مدارس قائمشهر واریز شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، مفید فلاحی مدیر آموزش و پرورش قائمشهر شامگاه امروز در جمع خبرنگاران از وجود 300 مدرسه در قائمشهر خبر داد که از این تعداد 55 مدرسه از نوع غیردولتی است.

وی افزود: 35 مدرسه در قائمشهر نیازمند بازسازی است که با توجه به وضعیت اقتصادی که به لحاظ فشار تحریم‌ها بر کشور وارد آمده است و به تبع آن وضعیت نامساعد اعتبارات در سال گذشته تنها یک مدرسه در این شهرستان بازسازی شد.

فلاحی از هوشمند شدن تمامی مدارس خاص و کلاس‌های ششم مدارس قائمشهر خبر داد و افزود: همچنین بیش از 70 درصد کلاس‌های پایه اول متوسطه اول تاکنون هوشمند شدند که تا اواسط مهرماه باقی کلاس‌ها نیز هوشمند خواهند شد.

وی با بیان فعالیت‌های موفق دو مدرسه تخصصی قرآنی در شهرستان قائمشهر از افزایش دو مدرسه قرآنی دیگر در این شهرستان خبر داد.

فلاحی به تعهد ساخت 14 مدرسه توسط یکی از خیران در قائمشهر خبر داد و تاکید کرد: این خیر تعهد کرد تا 50 درصد هزینه‌های ساخت مدارس را به شرط اینکه بقیه آن را اداره کل نوسازی مازندران بپردازد تقبل کند و اکنون روند احداث چهار مدرسه توسط خیر محترم در حال اجراست ولی باقی تعهدات از سوی اداره کل نوسازی معوق مانده که لازم است به منظور اقبال و توجه بیشتر خیران مدرسه ساز به ادامه کار، مسئولان ذیربط پیگیری لازم را داشته باشند.

وی درباره مشارکت‌های مردمی و دریافت وجه مربوط به هوشمند سازی مدارس تصریح کرد: میزان دریافت مشارکت‌های مردمی در هر مدرسه توسط شورای انجمن اولیا مدارس تعیین می‌شود و هر مدرسه طبق ساخت فرهنگی و اجتماعی حاکم بر مدرسه مبلغی را برای کمک خانواده‌ها اعلام می‌دارد ولی هیچ اجباری برای پرداخت از سوی خانواده‌ها وجود ندارد.

وی با قدردانی از مشارکت‌های مردمی در بخش کمک به مدارس قائمشهر خاطرنشان کرد: مازندران در این بخش رتبه دوم کشور را بعد از تهران کسب کرد که شهرستان قائمشهر رتبه برتر استان اعلام شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قائمشهر همچنین بیان داشت: در سال جدید 890 میلیون ریال سرانه به کل مدارس قائمشهر واریز شد.

فلاحی همچنین خاطرنشان کرد: تمامی مدارس متوسطه، هنرستان‌ها و مدارس فنی و حرفه‌ای جز یک مدرسه متوسطه اول همگی شیفت ثابت صبح شده‌اند ولی بیشترین مشکل در پایه ابتدایی است که 27 دبستان به صورت دو نوبته اداره می‌شوند.

انتهای پیام/86008/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول