اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور چهار هزار و 850 شرکت‌کننده

سی و ششمین دوره مسابقات قرآن اداره اوقاف اراک آغاز شد

سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم اداره اوقاف و امور خیریه اراک با حضور چهار هزار و 850 شرکت‌کننده در این شهرستان آغاز شد.

سی و ششمین دوره مسابقات قرآن اداره اوقاف اراک آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه این مرحله از مسابقات، گفت: قرآن کریم کتاب راهنما و هدایت‌گر انسان‌ها است و در این خصوص باید به آیات آن توجه ویژه داشت.

حجت‌الاسلام آیت‌الله عباسیان اظهار داشت: نشر و ترویج قرآن و برگزاری مسابقات قرآنی از وظایف مهم سازمان اوقاف است که در این راستا برنامه‌ریزی‌های خوبی توسط اوقاف صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به مسابقات قرآنی، سازمان اوقاف اقدامات خوبی را در این زمینه در دستور کار قرار داده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با تأکید بر اینکه قرآن کتاب زندگیست و باید در بطن جامعه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: تدبر و انس با مفاهیم قرآن کریم بزرگ‌ترین سرمایه معنوی برای انسان است.

عباسیان با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن، بیان داشت: این مسابقات در دو مقطع شکوفه‌ها (زیر 16 سال) و بزرگسالان (بالای 16 سال) و در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم با حضور چهار هزار و 850 نفر از خواهران و برادران برگزار می‌شود.

به گفته وی، شرکت‌کنندگان در بخش شکوفه‌ها در رشته حفظ یک جزء، دو و نیم جزء، پنج جزء، 10جزء، 20جزء و حفظ کل قرآن و در بخش بزرگسالان نیز از 10جزء به بالا با هم رقابت می‌کنند.

انتهای پیام/87005/ذ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول