اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس هیئت رزم‌آوران بانوان همدان انتقاد کرد

وزارت ورزش و جوانان مانع حضور بانوان رزم‌آور در مسابقات بین‌المللی

نایب رئیس هیئت رزم‌آوران بانوان همدان از جلوگیری وزارت ورزش و جوانان مبنی بر شرکت بانوان ورزشکار رزم‌آور در مسابقات بین‌المللی انتقاد کرد.

وزارت ورزش و جوانان مانع حضور بانوان رزم‌آور در مسابقات بین‌المللی

مولود اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با انتقاد از عدم شرکت بانوان ورزشکار رزم‌آور در مسابقات بین‌المللی افزود: حضور بانوان رزم‌آور در مسابقات بین‌المللی آرزویی است که هنوز برای بانوان ایران از جمله همدانی‌ها محقق نشده است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات جهانی رزم‌آوران در کشور آلمان و افتخارآفرینی ورزشکاران مرد در آن گفت: بانوان رزم‌آور ایرانی که در میان آنها نام یک بانوی همدانی نیز به چشم می‌خورد، با وجود برخورداری از استعداد و مهارت لازم، نتوانستند در این مسابقات حضور یابند.

نایب رئیس هیئت رزم‌آوران بانوان همدان اذعان کرد: با وجود رایزنی‌های متعدد با وزارت ورزش و جوانان، فعلاً مشکل حضور بانوان رفع نشده است.

وی از برگزاری مسابقات بین‌المللی در این رشته خبر داد و افزود: در این پیکارها باز هم برای بانوان ایران روادید صادر نشد.

اصفهانی به ترویج این ورزش بومی ایران در کشورهایی چون ترکیه، کانادا، افغانستان و آلمان اشاره کرد و افزود: شروع این ورزش توسط مجید رجائی بوده که هم اکنون رئیس کمیته مستقل رزم‌آوران کشور است.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای شرکت‌کننده در مسابقات رزم‌آوران با استناد به فرهنگ ایرانی حضور می‌یابند و حتی شاهد داوران و قوانین ایرانی در این ورزش هستیم.

نایب رئیس هیئت رزم‌آوران بانوان همدان بیان کرد: در سال گذشته ایران میزبان این مسابقات در عرصه بین‌المللی بود که با حضور 18 تیم از کشورهای جهان در استان اصفهان برگزار شد.

وی با اشاره به استعداد بانوان در این رشته ورزشی گفت: بانوان همدانی با شور و هیجان بیشتری وارد این ورزش می‌شوند و در تمام فنون رزمی از دفاع شخصی گرفته تا کار با سلاح، آمادگی حضور را دارند.

اصفهانی از کسب مقام‌های بانوان رزم‌آور همدانی در انواع مسابقات خبر داد و افزود: بانوان همدانی هرساله بدون استثنا صاحب مدال‌های رنگارنگ در انواع مسابقات کشوری، استانی، ناحیه‌ای و مناسبتی بوده‌اند.

وی در ادامه از برگزاری مسابقات کشوری در دو هفته اخیر خبر داد و افزود: در این مسابقات بانوان همدانی سه مدال طلا در رده جوانان، سه نقره در رده نوجوانان و نونهالان و مقام سومی جوانان را از آن خود کردند.

نایب رئیس هیئت رزم‌آوران بانوان همدان به مشکلات مالی این تیم اشاره کرد و افزود: امسال در تیم بانوان به دلیل مشکلات مالی فقط 10 نفر به مسابقات کشوری اعزام شدند و این در حالی بود که هر ساله در هر رده 10 تیم اعزام می‌شدند.

وی در پایان با اشاره به کسب مقام اول جوانان و دوم نوجوانان توسط بانوان همدانی در مسابقات کشوری سال گذشته، افزود: این مقام‌ها با وجود مشکلات زیادی چون نداشتن هزینه اعزام و سالن خصوصی، برای آنها محقق شده است.

انتهای پیام/89026/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول