اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هلال احمر تویسرکان خبر داد

فعالیت 16 کانون روستایی جمعیت هلال احمر در تویسرکان

رئیس هلال احمر تویسرکان با اشاره به وجود 16 کانون روستایی جمعیت هلال احمر به عنوان بازوان این نهاد، گفت: توانمند‌سازی دبیران روستایی با آموزش مباحث امداد و نجات و کمک‌های اولیه از برنامه‌های اجرایی این مراکز محسوب می‌شود.

فعالیت 16 کانون روستایی جمعیت هلال احمر در تویسرکان

حسین ترکاشوند امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان اظهار کرد: جمعیت هلال احمر شهرستان در فصل تعطیلات سال جاری به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان با شعار «نشاط و پویایی»، علاوه بر آموزش‌های ثابت امداد و نجات ویژه اعضا، شاخه آزاد را نیز اجرا کرده است.

وی افزود: پنج دوره کلاس‌های آزاد امداد و کمک‌های اولیه، چهار دوره کلاس مهارت داوطلبی در قالب دستورالعملی طرح «سایه‌بان امید» در کانون‌های روستایی برای دانش‌آموزان برگزار شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تویسرکان بیان کرد: با حضور اعضای کانون‌های دانشجویی، جوانان جمعیت هلال احمر و طلاب اردوی جهادی ماه رمضان ویژه امور روستای آریکان به مدت 10 روز انجام پذیرفت.

وی ادامه داد: جهادگران جمعیت هلال احمر با استقرار در روستای آریکان طرح‌های خدماتی نظیر آموزش‌های امداد و نجات و کمک‌های اولیه، ویزیت رایگان و... را به مردم ارائه دادند.

ترکاشوند آموزش 65 نفر، توزیع 15 بسته‌ فرهنگی بین دانش‌آموزان به ارزش 105 هزار تومان، ویزیت رایگان 72 نفر از اهالی روستا با همکاری بهداری نیروی انتظامی و معرفی پنج نفر به خاطر هزینه بالای دارو به داروخانه جمعیت هلال احمر را بخشی از خدمات عرضه شده در اردوی جهادی رمضان عنوان کرد.

وی افزود: با همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی و دهیاری روستا، کتابخانه روستا به منظور پاسخگویی به نیازهای دانش‌آموزان و علاقه‌مندان به مطالعه راه‌اندازی شد.

*رابطان تسهیل‌گر هلال احمر، حلال مشکلات

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تویسرکان به اجرای طرح رابطان تسهیل‌گر به منظور حل و فصل مشکلات روستایی اشاره و در این مورد توضیح داد: فعالان جمعیت هلال احمر تویسرکان در برنامه‌ بلندمدت برای روان‌سازی مسائل و حل مشکلات با رایزنی و مشورت در کارهایی که اهالی روستا با دهیار مشکل دارند، وارد می‌شوند.

وی با بیان اینکه این طرح در حال حاضر در روستای آریکان در حال اجراست، گفت: از کارهای در دست اجرای رابطان تسهیل‌گر تعیین تکلیف چاه آب بلااستفاده و زمین وقفی در این روستا است.

ترکاشوند از برگزاری جشنواره آفتاب‌گردان برای نخستین بار برای غنی‌سازی اوقات فراغت فرزندان کارمندان جمعیت هلال احمر تویسرکان خبر داد و  ابراز کرد: آموزش امداد و نجات و کمک‌های اولیه، بازدید از شرکت‌های صنعتی، بازدید از اماکن گردشگری برای 12 نفر در قالب این طرح صورت گرفت.

وی هدف از حضور دانش‌آموزان در کارخانه و شرکت‌های صنعتی را انتخاب هدفمند شغلی عنوان کرد و از ایجاد کانون کارگری جوانان جمعیت هلال احمر در شرکت‌ها و کارخانه‌های شهرستان خبر داد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تویسرکان ادامه داد: برای نخستین بار در سال جاری طرح «سحاب» به منظور راهنمایی گردشگران و مسافران تابستانی به تویسرکان، در مراکزی که بیشترین بازدید را داشتند انجام شد.

وی اعضای سحاب را 12 نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد به صورت داوطلبانه از ساعت هشت تا 20 بدون دریافت هیچ گونه حق‌الزحمه با اهداف بشردوستانه ضمن راهنمایی مسافران، به آنان خدمات امدادی را ارائه می‌دهند.

ترکاشوند گفت: تعیین نقاط آسیب‌پذیر، تمرکز بر نقاط اجتماع، گشت و دیده‌بانی، پیشگیری از حوادث و توزیع بروشور بین مسافران در بحث نکات ایمنی ویژه رانندگان و آماده‌باش پایگاه خیرآباد نیز از جمله خدمات این طرح به مسافران است.

وی با اشاره وجود 16 کانون روستایی جمعیت هلال احمر در سطح شهرستان به عنوان بازوان این نهاد، اظهار کرد: توانمند‌سازی دبیران روستایی با آموزش مباحث امداد و نجات و کمک‌های اولیه از جمله برنامه‌های اجرایی در این مراکز محسوب می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر تویسرکان تعداد پایگاه‌های فعال تابستانی جمعیت هلال احمر تویسرکان را چهار پایگاه اعلام کرد و گفت: پایگاه سیار پیش‌آهنگ‌ها، هر هفته به صورت سیار در قسمتی از شهر برنامه آموزشی دارند.

وی به پایگاه ورزشی جمعیت هلال احمر با فعالیت در چهار حوزه  اشاره کرد و افزود: پایگاه‌های« امید» روستای آریکان و مرکز امور جوانان جمعیت هلال احمر نیز در فصل تابستان خدمات عرضه می‌کنند.

ترکاشوند در پایان از دوره یک روزه آموزش امداد در مرحله تئوری برای پنج کارآموز در شهر اسدآباد خبر داد و ابراز کرد: کارآموزان پس از گذراندن این مرحله کار با بی‌سیم، کار با قیچی و ست هیدرولیک، نجات و رهاسازی، کار با تجهیزات داخل آمبولانس و اقدامات جاده‌ای را به صورت عملی آموزش می‌بینند.

انتهای پیام/89010/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول