اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهردشت خبر داد

ایجاد سه شهرک در بشاگرد با هدف متمرکزسازی روستاهای تخریبی

رئیس شورای شهر سردشت از ایجاد شهرک‌های 225 و 98 و 75 خانواری در شهر سردشت برای زلزله زدگان سه روستا خبر داد.

ایجاد سه شهرک در بشاگرد با هدف متمرکزسازی روستاهای تخریبی

حسین زارعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان بشاگرد، ضمن اعلام خبر فوق، اظهار داشت: در حال حاضر فضاهای آموزشی در شهر سردشت از جمله ساختمان آموزشی و خوابگاه دبیرستان دخترانه شهدای بانک ملی در دست ساخت است.

وی افزود: مدرسه دخترانه راهنمایی شبانه‌روزی و دبیرستان شبانه‌روزی شهر سردشت نیز در این شهرستان طی سال‌های گذشته به طور مشترک به نحوی که هر دو این آموزشگاه‌ها در یک فضای خوابگاهی و یک فضای آموزشی اداره می‌شد، دایر بودند.

این مسئول ادامه داد: این در حالی بود که فضای آموزشی این دو آموزشگاه به صورت استیجاری بود که در اثر زلزله 21 اردیبهشت سال‌جاری، فضای آموزشی این دو مدرسه آسیب دید که توسط مسئولان اداره آموزش و پرورش بشاگرد از استفاده فضای استیجاری در باقی مانده سال تحصیلی ممانعت به عمل آمد.

به گفته زارعی، در حال حاضر دانش آموزان راهنمایی و متوسطه دختر این آموزشگاه‌ها فاقد ساختمان آموزشی برای آغاز سال تحصیلی هستند.

وی در این حال یادآور شد: در صورت بهره‌برداری و پایان یافتن کار دبیرستان شهدای بانک ملی تا قبل از آغاز سال تحصیلی این مشکل برطرف خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر دشت اضافه کرد: همچنین در صورت عدم بهره‌برداری از این ساختمان تا مهرماه، فضای استیجاری با کاربرد آموزشی با چنین ویژگی‌هایی در شهر وجود ندارد که بایستی مسئولان محترم تدابیر ویژه اتخاذ کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه روستاهای ایرر، رنین پایین و کرمستان در مرکز زمین‌لرزه اردیبهشت امسال قرار داشتند، گفت: اغلب واحدهای موجود در این روستاهای غیرقابل سکونت شده است.

زارعی از ایجاد شهرک‌هایی در شهر سردشت در راستای اسکان ساکنان روستاهای یاد شده خبر داد و گفت: در همین راستا سه شهرک مجزا و جداگانه 225، 98 و 75 خانواری برای اسکان متقاضیان در سردشت احداث می‌شود.

اردیبهشت ماه سال جاری زمین‌لرزه به قوت 6.2 ریشتر شهرستان بشاگرد را لرزاند، این زمین‌لرزه، زمین‌لرزه‌های متعددی داشت که مدت‌ها ساکنان این منطقه را دچار سردرگمی کرده بود.

انتهای پیام/88001/ک30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول