اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پرچم حرم امام رضا(ع) در بارگاه امامزاده محمد بردخون برافراشته شد

در مراسمی در حاشیه همایش امامزادگان در بردخون، پرچم مطهر حرم امام رضا(ع) در امامزاده شاهزاده محمد بردخون برافراشته شد.

پرچم حرم امام رضا(ع) در بارگاه امامزاده محمد بردخون برافراشته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، احمد بهروسی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دیر ظهر امروز در همایش امامزادگان در امامزاده شاهزاده محمّد روستای بردخون کهنه اظهار داشت: وجود فرزندان ائمه و امامزادگان موجب نزول خیر و برکت می‌شود زیرا آنان حلقه اتصال عرش و فرش هستند و زمینیان را به آسمان متصل می‌کنند و نتیجه زحمات پیامبر و ائمه در میان مردم هستند.

وی بهره‌گیری از وجود ارزشمند امامزاده‌ها را مورد تأکید قرار داد و گفت: ممکن است افرادی امکان حضور در بارگاه ائمه و معصومین نداشته باشند که با حضور و زیارت این اماکن متبرکه از فیض الهی برخوردار می‌شوند و دل‌های خود را با نور معرفت روشن می‌کنند که باید این فرصت‌ها را قدر بدانیم.

امام جمعه موقت دیّر نیز گفت: باید در اموری مشارکت کنیم که مورد رضایت اهل بیت باشد و تنها به خوشحالی ظاهری مردم دلخوش نشویم و ضمن شکرگزاری به درگاه خداوند متعال، در هنگام سختی و مشکلات صبر پیشه کنیم تا مشمول عنایت پروردگار قرار گیریم.

حجت الاسلام ابراهیم بحرانی با تقدیر از اجرای چنین برنامه‌هایی تصریح کرد: توسل به اهل بیت و امامزادگان موجب نجات و رهایی می‌شود و خیر و برکت را برای ما به ارمغان می‌آورد زیرا آنان باب الله هستند و در هنگام سختی حلال مشکلات و مایه آرامش هستند.

در ادامه پرچم متبرک حضرت امام رضا(ع) در بارگاه امامزاده بر افراشته و برنامه‌هایی نظیر تواشیح و مولودی خوانی و سرود مذهبی توسط گروه‌های غدیر و پایگاه قمربنی هاشم و رهروان حجت اجرا شد.

امامزاده شاهزاده محمّد از نوادگان امام موسی کاظم(ع) است و صاحب احترام و کرامات است و در سال 750 هجری قمری نخستین بارگاه برروی آن ساخته شد که در سال 1310 بر اثر زلزله تخریب شد و نخستین ضریح چوبی نیز سال 1000 هجری قمری آماده و نصب شد و بالاخره ضریح جدید سال 1389 با حضور مسئولان استان و شهرستان به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/66003/س30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول