اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مدیریت راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان:

کمبود اعتبار در بخش راهداری در تمام استان‌ها وجود دارد

سرپرست مدیریت راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: هزینه‌های بخش تجهیزات و ایمنی راه‌ها بسیار بالا است و کمبود اعتبار در تمام استان‌ها فراگیر است.

کمبود اعتبار در بخش راهداری در تمام استان‌ها وجود دارد

فرزاد دادخواه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان از نظر موقعیت جغرافیایی سهم زیادی از آزادراه‌ها و بزرگراه‌های کشور را دارا است، اظهار کرد: با توجه به موقعیت خاص استان سهم عمده‌ای از ترافیک، ترانزیت کالا و جابجایی مسافر را استان اصفهان سرویس‌دهی می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به واقع شدن استان اصفهان در مرکز کشور مسافران به طور معمول جهت تردد از شمال به جنوب کشور و بالعکس از راه‌های استان اصفهان عبور کرده که موجب سه تا چهار ساعت رانندگی در استان می‌شود.

سرپرست مدیریت راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان تصریح کرد: به دلیل پهناور و طویل بودن راه‌های استان، بی‌توجهی، تخطی از سرعت و سبقت‌های بی‌جای رانندگان بیشتر بوده که شاهد حوادث ناگوار زیادی از جمله واژگونی و خروج از محور در راه‌های استان هستیم.

وی اذعان داشت: در راستای افزایش و ارتقای ایمنی سطح عبور و مرور در جاده‌های استان با شناسایی نقاط پرحادثه، اولویت‌بندی آنها و رفع نواقص براساس اولویت‌ها به تناسب اعتبارات و امکانات موجود اقدامات موثری انجام شده است که از جمله این اقدامات آرام‌سازی، آشکارسازی و ایمن‌سازی بوده که در راه‌ها به خصوص در نقاط پرحادثه در دست انجام است.

دادخواه با اشاره اینکه نقاط پرحادثه راه‌های استان در تمام محورها پراکنده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر محورهایی که به بزرگراه تبدیل شده‌اند دارای وضعیت ایمنی مناسبی بوده و اما در راه‌های اصلی، فرعی و راه‌های روستایی نقاطی وجود دارد که به دلیل عوامل متعدد و همچنین راه‌هایی که ارتقای درجه پیدا می‌کنند نیاز به اصلاح دارد.

*اصلاح شیب شیروانی 580 کیلومتر از راه‌های استان در یک سال گذشته

وی بیان کرد: در بخش ایمن‌سازی محورها شیب شیروانی 580 کیلومتر از راه‌های استان در یک سال گذشته تاکنون اصلاح شده است که از این طریق مانع از واژگونی خودروهایی می‌شویم که به هر دلیل از محور خارج می‌شوند و در بسیاری موارد نتیجه خوبی داشته و مانع از تلفات حادثه شده است.

سرپرست مدیریت راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان از دیگر اقدامات انجام شده را استفاده از روش‌های نوین در بخش ایمنی دانست و گفت: اجرای شیار لرزاننده طولی و عرضی، نصب سکتورها و ساماندهی 2 هزار کیلومتر علائم راه‌ها در سطح استان براساس استانداردهای روز دنیا و ساماندهی سه‌راهی‌های سطح استان که تعدادی از آن انجام شده و بقیه در دست انجام است، از سایر اقدامات در جهت ایمنی راه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌های بخش تجهیزات و ایمنی راه‌ها بسیار بالا است، اظهار کرد: اعتباری که برای انجام عملیات ایمن‌سازی در سال برای استان در نظر گرفته می‌شود در حدود 6 میلیارد تومان است که به طور معمول تخصیص صددرصدی داده نمی‌شود.

دادخواه ادامه داد: به دلیل کمبود اعتبار سعی می‌شود تا از امکانات موجود در حد توان استفاده شود که در این راستا در سال گذشته بالغ بر 5 هزار گاردریل آسیب دیده را بازسازی و به طور مجدد در محور نصب کردیم.

وی اضافه کرد: استان اصفهان بالغ بر 11 هزار کیلومتر راه دارد و در استان‌های دیگر نیز به همین میزان راه موجود است و این موجب می‌شود تا هزینه‌های راهداری در سطح کشور بالا رفته و کمبود اعتبار در تمام استان‌ها فراگیر است.

انتهای پیام/63015/س40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول