اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبر داد

آغاز طرح راهداری محوری تابستانه در 1343 کیلومتر راه‎های گلستان

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: مرحله دوم طرح راهداری تابستانه این اداره کل از 17 مردادماه جاری در سطح یک‎هزار و 343 کیلومتر از بزرگراه‎ها، محورهای اصلی، فرعی و روستایی استان اجرا شد.

آغاز طرح راهداری محوری تابستانه در 1343 کیلومتر راه‎های گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان گلستان، علی‎بخش رستمی اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح، افزایش ایمنی در محورها همزمان با تداوم و انجام سفرهای تابستانی هموطنان و زیباسازی مناظر طبیعی در طول راه‎های گلستان برای به خاطر سپردن سفری امن و راحت در اذهان مسافران عبوری به ویژه زائران علی‎ابن‎موسی‎الرضا (ع) از محدوده محورهای استان است.

وی، لکه‎گیری و درزگیری آسفالت، تنقیه و بازگشایی دهانه پل‎ها، رفع افتادگی شانه راه‎ها، جمع‎آوری تابلوهای فرسوده، مازاد و متفرقه، اصلاح سرعت‎گیرهای آسیب‎دیده، پاکسازی و زیباسازی حریم راه‎ها و نصب و مرمت چشم گربه‎ای‎ها، میله‎های ترافیکی، چراغ‎های چشمک‌زن و سیستم‎های روشنایی در تقاطع‎ها به ویژه در تقاطع‎های پرتردد را، بخشی از عملیات مهم راهداری ذکر کرد که به منظور دستیابی به اهداف یاد شده در این طرح اجرا می‎شود.

رئیس شورای حمل و نقل گلستان اظهار کرد: 242 نفر از راهداران و کارکنان ستادی و شهرستانی اداره کل در قالب 28 اکیپ راهداری و چهار اکیپ امدادی و تعمیراتی با همکاری سایر دستگاه‎های اجرایی مرتبط با این بخش به انجام وظیفه و خدمت در این طرح می‎پردازند.

به گفته رستمی، در صورت بروز حوادث پیش‎بینی نشده و ناگوار طبیعی در استان، به تعداد نیروهای امدادی طرح برای پیشگیری و امدادرسانی به مناطق و افراد آسیب‎دیده افزوده می‎شود.

وی ادامه داد: تعداد ماشین‎آلاتی که هم اینک برای اجرای مطلوب و بهینه طرح در سطح محورهای ارتباطی استان فعالیت دارند، شامل 90 دستگاه خودروی سبک، سنگین و نیمه سنگین همانند گریدر، لودر، کامیون، غلطک، بیل مکانیکی است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اضافه کرد: دور دوم طرح راهداری تابستانه گلستان تا آخر شهریورماه سال‌جاری به ویژه در بزرگراه‎های پرتردد استان مانند بزرگراه نوکنده ـ جنگل گلستان، راه‎های اصلی و محورهای کوهستانی و روستایی دوزین در مینودشت، توسکستان در گرگان، درازنو در کردکوی و دهنه محمدآباد در علی‎آبادکتول تداوم دارد.

طول راه‎های استحفاظی استان گلستان بالغ بر 5 هزار کیلومتر می‎شود.

انتهای پیام/2307/ح/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول