اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت

اصولگرایان قدر اعتماد چشم‌گیر اصفهانی‌ها به خود را بدانند/ یدالله مع الجماعه

این انتظار کمی از طیف اصولگرایان شورای شهر اصفهان بود که در اولین جلسه شهردار را معرفی نمایند، اما این اتفاق نیفتاد تا با شکاف عمیق در بین اعضای اصولگرای شورا، زمان به نفع دیگر افراد و جریان‌های سیاسی رقم بخورد.

اصولگرایان قدر اعتماد چشم‌گیر اصفهانی‌ها به خود را بدانند/ یدالله مع الجماعه

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، انتخابات سال 92 شورای اسلامی شهر اصفهان، بی تردید مهم‌ترین انتخابات در ادوار برگزاری این انتخابات شوراها بود.

زیاده‌خواهی و قانون‌گریزی جریان فتنه 88 و اتفاقات پیرامونی آن که دوستداران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را آزرده خاطر ساخت، در این انتخابات به نحو احسن پاسخ گفته شد و مردم با حضور خود متأثر از نام‌گذاری سال 92 که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نام نهاده شد، در پشتیبانی از ولایت فقیه حضوری گسترده در پای صندوق‌های رای داشتند و نشان دادند از حیثیت و شرف و عزت مندی خود تا پای فدای جان و مال ایستاده‌اند.

این حضور و برگزاری بسیار موفق انتخابات بار دیگر نشان از وجاهت نظام و پشتیبانی مردم از رهبری نظام داشت.

در کنار انتخابات ریاست جمهوری که با حضور گسترده و پرشور مردم برگزار شد، انتخابات شوراها نیز نشان داد در چهارمین دوره این انتخابات مردم به خوبی بر نقش پررنگ شورا و تأثیر آن بر مدیریت شهری واقف هستند.

از این رو التزام و حساسیت مردم چه در ارتباط با میزان حضور و چه در رویکرد آن‌ها نسبت به جریان فکری و افرادی که قرار است برای مردم تصمیم‌ساز شوند به وضوح مشخص بود.

در انتخابات شورای اسلامی شهر اصفهان، مردم شهیدپرور شهر تاثیرگذار اصفهان با حضور گسترده خود در انتخابات، بار دیگر نشان دادند، گرایش بیشتری به سمت اصولگرایان دارند و خواهان حضور بیشتر این جریان سیاسی در تصمیمات حساس و سرنوشت‌ساز این شهر هستند.

این موضوع با توجه به کثرت حضور اصولگرایان در جمع 21 نفر برگزیده و نیز رای نسبتاً قابل توجه مردم به اصول‌گریان مشخص شد و انتظار مردم با این انتخاب و در پی آن هماهنگی و همکاری صادقانه این جریان برای پیشبرد اهداف برای ارتقای اصفهان در تمامی حوزه‌ها محتمل می‌نمود.

در این ارتباط بایستی گفت در حالی که از انتخابات خرداد، سه ماه می‌گذرد و مهم‌ترین تصمیم شورای شهر پس از مشخص شدن وضعیت ریاست شورا انتخاب شهردار اصفهان است، با شکاف در بین جریان اصولگرایی حاضر در شورای اسلامی شهر اصفهان اوضاع برای اصولگرایان و رای‌دهندگان به اعضای شورای شهر که در نهایت اصولگرایان را در این انتخابات برگزیدند، کمی نگران‌کننده می‌نماید.

حضور جریان اندک اصلاح‌طلب به همراه تنی چند از افراد اصولگرایی که موضع خود را مشخص نمی‌کنند و تصمیماتی متفاوت با جریان قرار گرفته‌اند، نگرانی‌ها را در ارتباط با انتخاب عالی‌ترین مقام شهر تشدید ساخته است و باید به این دوستان که متأثر از جریان خاص حاضر در شورا هستند متذکر شد که با درک صحیح از میزان حساسیت انتخاب خود و نیز بصیرت قابل توجه اجازه ندهند، جریانی مخالف  جریانی که مردم انتخاب کردند، بر مردم شهر حاکم شود و در پی آن اختلاف‌نظرها از سرعت خدمت‌رسانی بکاهد.

متأسفانه بایستی گفت اگر دقت لازم و کافی در مورد انتخاب و تصمیم بسیار اثرگذار حال حاضر صورت نگیرد، شاید شاهد اتفاقاتی باشیم که اصفهان را در برهه بسیار حساس کنونی که به شدت نیازمند وحدت رویه است با مشکل روبرو سازد.

اگر به این موضوع دقت نظر داشته باشیم که یکی از اصلی‌ترین دلایل موفقیت شورای اسلامی شهر اصفهان در طول یک دهه گذشته فعالیت شورا، همفکری و همکاری مسالمت آمیز شهردار و شورا بوده است و نیز مقایسه آن با شهرهایی که چندان از این هماهنگی برخوردار نبوده اند به خوبی متوجه این نکته خواهیم شد که بروز اختلافات در شورای اسلامی شهر اصفهان، صدمات جبران‌ناپذیری را به شهر اصفهان وارد می‌سازد.

متأسفانه بایستی گفت جریانی که در حال ایجاد شکاف بین جریان اصولگرایی شورای اسلامی شهر اصفهان است، دارای تفکرات متفاوتی با جریان اصولگرایی مد نظر مرسوم و معمول داشته و این را می‌توان در برخی صحبت‌ها و مذاکرات و جهت گیری‌های فکری و دفاع از برخی شخصیت‌هایی که سوابق ایشان دارای شبهاتی است یافت، افرادی که عملکرد شفافی در برخی مقاطع نداشتند و این روزها مورد حمایت بخشی از اصولگرایان شورا قرار گرفته‌اند.

انشقاق در جریان اصولگرایی حاکم در شورای اسلامی شهر اصفهان، تک تک افرادی را که با وسواس و حساسیت در انتخابات شرکت کرده‌اند و جریان خاصی را برگزیدند دچار ابهامات زیادی قرار داده و رای‌دهندگان از کاندیدای منتخب خود انتظار دارند از این رای دفاع نموده و دنباله رو ایجاد وحدت در رویه جریان اصولگرایی و انتخاب شهردار اصفهان باشند.

همچنین بایستی به این موضوع اشاره نمود که جای تأسف است که برخی از اصولگرایان به جای اینکه درباره آینده و چالش‌های شهر مذاکره کنند و اهداف و برنامه‌های گزینه قطعی خود و نقاط ضعف و قوت را بررسی نمایند دغدغه این را دارند که هم طیفانشان در شورا به چه کسی رای می‌دهند و نگاه به روی دست دیگران کردن، آفتی است که عقلانیت و تصمیم بر اساس عقل و وجدان و حقیقت جویی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

این جای بسی تأسف است که اصولگرایان که بیش از نیمی از آرای شورای شهر اصفهان را در اختیار دارند، هنوز بر روی گزینه‌های نهایی به نتیجه نرسیده‌اند، چه برسد به اینکه بخواهند شهردار قطعی خود را اعلام و انتخاب نمایند.

هر چند معرفی بیش از 60 گزینه برای انتخاب به عنوان شهردار اصفهان نشان از دموکراسی حاکم در شورا و شهر اصفهان دارد، اما جای تعجب دارد که چرا اصولگرایان این شهر نمی‌توانند بر روی یک گزینه واحد اجماع نمایند.

این انتظار کمی از طیف اصولگرایان شورای شهر اصفهان بود که در اولین جلسه شهردارشان را معرفی نمایند، اما این اتفاق نیفتاد تا با شکاف عمیق در بین اعضای اصولگرای شورا، زمان به نفع دیگر افراد و جریان‌های سیاسی و گزینه‌های آنها طولانی شود و کار به معرفی 60 گزینه برسد و هم اکنون در بین نفرات باقی‌مانده چهره‌های منتسب به اقلیت شورا از شانس زیادی برای احراز پست شهردار اصفهان برخوردار شوند.

آنچه بی‌تردید در این میان مهم است این است که  اگر اصولگرایان نتوانند به جمع‌بندی برسند و در آرای خود هوشمند و یکرنگ عمل کنند، مثل انتخابات ریاست جمهوری که عدم انسجام و همبستگی نامزدهای اصولگرا در نهایت به عدم موفقیت آنان انجامید، شورای اسلامی شهر اصفهان نیز به تدریج در اختیار جریان مورد نظر قرار گیرد و این موضوع بر خلاف انتخاب مردم و تنها در سایه اختلاف نظر آزار دهنده‌ای است که در حال حاضر برخی از اعضای اصولگرای شورا بدان دچار شده‌اند.

موضوع این است که مردم شهر ولایتمدار و انقلابی و نکته‌سنج و تیزبین اصفهان، این رفتارها را به خوبی رصد می‌کنند و همواره نشان داده‌اند در مورد افراد و صداقت آن‌ها با وسواس عمل می‌کنند.

فرصت کمی باقی است و باید طیف اصولگرای شورا بر اساس آیه شریفه «یدالله مع الجماعه»  بار دیگر هم قسم شوند تا شاهد آن باشیم که اهداف مورد نظر مردم در تصمیمات بسیار مهم این روزهای شورا استیفا شود.

نباید فراموش کرد که رای مردم این شهر همیشه هوشمندانه بوده و اگر در جریان عملکرد فعلی اصولگرایان نیز کوچک‌ترین خود رایی و انشقاقی احساس شود، باید مطمئن بود که مردم این شهر همراهی خود با جریان اصولگرایی را به دادگاه تجدید نظر قضاوتشان خواهند کشید و آنگاه است که برای هرگونه وحدت و همدلی که از سر ناچاری به وجود آید دیر خواهد بود.

انتهای پیام/2301/ج40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول