اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اورژانس 115 کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

امدادگری که 20 سال اهداکننده مستمر خون است/34 بار اهدای خون در 19 سال

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: محمدلطیف یزدان‌شناس امدادگر باسابقه و وظیفه‌شناسی است که از سال 73 تاکنون به صورت مستمر و در هر سال دو بار خون اهدا کرده است.

امدادگری که 20 سال اهداکننده مستمر خون است/34 بار اهدای خون در 19 سال

ضیاء رسولی در حاشیه مراسم اهدای خون امدادگران اورژانس 115 در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: آمادگی نیروهای امدادی در این استان به امنیت روانی مردم به ویژه در هنگام بحران‌ها کمک شایانی می‌کند و اکنون این آمادگی در میان کارکنان و امدادگران اورژانس 115 وجود دارد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با تبریک میلاد حضرت امام رضا (ع) افزود: اهدای خون به معنای اهدای زندگی به سه انسان است که رسانه‌ها باید ارزش این کار انسانی را بیش از گذشته در جامعه پررنگ کنند.

رسولی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به اهدای خون یکی از امدادگران این مرکز از 20 سال پیش تاکنون اشاره کرد و گفت: چنین حرکت انسانی در وجود چنین امدادگری نهفته و عجین است.

وی ادامه داد: گذشت و فداکاری خصیصه اصلی یک امدادگر بوده که اهدای خون نیز نشانی از فداکاری و گذشت است. 

محمدلطیف یزدان‌شناس از سال 73 تاکنون پای ثابت اهدای خون بوده است

رسولی گفت: این امدادگر از سال 73 تاکنون به صورت مستمر، خون اهدا می‌کند و تاکنون بیش از 34 بار خون اهدا کرده است.

وی اهدای خون را برای سلامتی بدن بسیار مؤثر دانست و تأکید کرد: همه افراد که توانایی و شرایط اهدای خون را دارند با مراجعه به مراکز خون‌گیری، هم در این حرکت انسانی و معنوی شریک شوند و هم به سلامت خود کمک کنند.

این مسئول امدادی در استان کهگیلویه و بویراحمد با استناد به آیه 32 سوره مائده که "هر کسی نفسی را حیات بخشد مثل آن است که همه مردم را حیات بخشیده است"، گفت: کارکنان اورژانس 115 این استان نه تنها در زمان بحران‌ها و حوادث، بلکه در هر فرصتی حاضر به ایثار و کمک به هم‌نوعان خود هستند.

این حرکت نوعدوستانه نیروهای اورژانس همگام با رسالت کاری آنان و خدمت‌رسانی به مردم و نیازمندان است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد این اقدام را دارای نقش موثری در نهادینه‌سازی فرهنگ گذشت در جامعه دانست و افزود: هر واحد خون اهدایی جان سه بیمار نیازمند را نجات می‌دهد و افرادی که توانایی خون دادن دارند می‌توانند خدمت بزرگی به هم‌نوعان خود انجام دهند.

وی نام این امدادگر وظیفه‌شناس را محمدلطیف یزدان‌شناس اعلام و خاطرنشان کرد: این امدادگر از احساس بسیار خوب و معنوی برخوردار بوده که آنگونه که خودش می‌گوید این حس قابل عوض شدن با هیچ چیز دیگری نیست.

انتهای پیام/82005/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول