اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد

تولید 7 میلیون تن فولاد در گیلان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از افزایش تولید هفت میلیون تن فرآورده‌های فولادی تا سال 93 در این استان خبر داد.

تولید 7 میلیون تن فولاد در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی منتظری عصر امروز در جریان بازدید خبرنگاران از واحدهای تولیدی فولاد شهر صنعتی رشت اظهار کرد: تولید و مصرف فولاد یکی از شاخص‌های اصلی توسعه‌یافتگی کشورها محسوب می‌شود.

وی به نقش صنایع فولادی در سازندگی، بازسازی و توسعه کشور اشاره کرد و افزود: گیلان مقام دوم تا چهارم تولید نورد، میلگرد و شمش فولادی کشور را به خود اختصاص داده است.

منتظری از افزایش تولید فرآورده‌های فولادی به هفت میلیون تن تا سال 93 در گیلان خبر داد و تصریح کرد: صنایع فولادی اشتغال بسیاری در صنایع پایین‌دستی ایجاد می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه بازار محصولات فولادی در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: مصرف سیمان و فولاد نشان‌دهنده توسعه کشور است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان احداث راه‌آهن و بزرگراه در جذب سرمایه‌گذار به استان را موثر خواند و بیان کرد: سرمایه‌گذاران بسیاری متقاضی سرمایه‌گذاری در استان هستند.

منتظری با اشاره به صدور یک‌هزار و 600 مجوز واحد تولیدی در گیلان، اظهار کرد: تعداد یک‌هزار و 200 واحد تاکنون آغاز به‌کار کردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نبود سرمایه در گردش را از مشکلات صنایع استان عنوان کرد و یادآور شد: سال گذشته 520 میلیارد تومان طرح از گیلان به صندوق توسعه ملی معرفی شده است.

وی با بیان اینکه 100 میلیارد تومان از تسهیلات مذکور تاکنون به واحدهای صنعتی گیلان اختصاص پیدا کرده است، تصریح کرد: بقیه تسهیلات در چرخه بانک‌ها مانده است.

منتظری گیلان را هفتمین استان کشور در جذب اعتبارات از صندوق توسعه ملی دانست و بیان کرد: سرمایه در گردش دغدغه واحدهای تولیدی استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان میزان سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را بالا خواند و یادآور شد: بانک‌ها در استمهال بدهی واحدهای تولیدی باید همکاری بیشتری داشته باشند.

*کارمزد صرافی‌ها در تبدیل ارز بالا است

مدیر کارخانه فولاد امیرکبیر خزر نیز در جمع خبرنگاران گفت: کارخانه مذکور با تاسیس مجموعه‌ای به‌روز و چابک با تنوع تولید و رعایت استانداردهای ملی در صنایع پایین‌دستی فولاد گام برداشته است.

احمدرضا محمدپور با اشاره به راه‌اندازی خط توسعه تولید میلگرد فولادی آجدار با ظرفیت سالانه 250 هزار تن، اظهار کرد: خط تولید مذکور جمعه هفته گذشته با حضور معاون برنامه‌ریزی و راهبردی رئیس جمهور افتتاح شده است.

وی به اشتغال 600 نفر نیروی انسانی در سه خط تولید کارخانه فولاد امیرکبیر خزر به طور مستقیم اشاره کرد و افزود: کارخانه مذکور برای تعداد سه هزار نفر به طور غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.

محمدپور نبود سرمایه در گردش را از مشکلات تولید دانست و بیان کرد: کارمزد صرافی‌ها برای ارسال حواله در تبدیل ارز بالا است.

این مسئول خواستار تمدید تسهیلات ریالی از طرف بانک‌های عامل شد و تصریح کرد: بانک‌ها برای سهولت در روند واردات مواد اولیه با واحدهای تولیدی همکاری لازم را داشته باشند.

*اشتغال 200 نفر در کارخانه فولاد آناهیتا گیلان

رئیس هیئت مدیره کارخانه فولاد آناهیتا گیلان نیز در بازدید خبرنگاران از طرح‌های صنعتی استان، اظهار کرد: کارخانه مذکور در مدت سه ماه آینده آماده افتتاح می‌شود.

سعید سلیمی کارخانه فولاد آناهیتا گیلان را تولیدکننده میلگرد ساختمانی از هشت تا 32 میلی‌متر عنوان کرد و افزود: تمام ماشین‌آلات کارخانه مذکور وارد شده و در حال نصب است.

وی ظرفیت کارخانه فولاد آناهیتا گیلان را سالانه 320 هزار تن اعلام کرد و یادآور شد: کارخانه مذکور دوگانه‌سوز است و مواد اولیه مورد نیاز از داخل و خارج از کشور تهیه می‌شود.

سلیمی بازار هدف کارخانه فولاد آناهیتا را داخلی دانست و بیان کرد: با راه‌اندازی کارخانه تعداد 200 نفر اشتغالزایی ایجاد می‌شود.

*تولید میلگرد الکترود در گیلان

مدیر کارخانه فولاد کاسپین نیز در بازدید خبرنگاران از واحدهای صنعتی گیلان اظهار کرد: کارخانه مذکور در زمینی به مساحت 9 هکتار در حال احداث است.

سعید فلاح به سه فاز کارخانه فولاد کاسپین اشاره کرد و افزود: تولید سالانه فاز نخست 250 هزار تن میلگرد است.

وی بخش ذوب را در فاز دوم راه‌اندازی کارخانه فولاد کاسپین عنوان کرد و گفت: فاز سوم تولید میلگرد اندازه پایین برای تولید الکترود است.

فلاح با بیان اینکه تولید ناودانی و نبشی در مراحل بعدی تولید کارخانه فولاد کاسپین است، تصریح کرد: با راه‌اندازی کارخانه مذکور تعداد 200 نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می‌شود.

مدیر کارخانه فولاد کاسپین خزر میزان سرمایه‌گذاری اولیه این شرکت را 50 میلیارد تومان دانست و بیان کرد: بیشتر ماشین‌آلات کارخانه مذکور ساخت داخل کشور است و از ماه آینده نصب ماشین‌آلات آغاز می‌شود.

انتهای پیام/84001/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول