اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهش وزیر علوم:

حمایت از پژوهشگران بسترهای توسعه بیشتر را فراهم می‌کند

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: حمایت از پژوهشگران بسترهای توسعه و پیشرفت بیشتر را فراهم می‌کند.

حمایت از پژوهشگران بسترهای توسعه بیشتر را فراهم می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمد مهدی‌نژاد ظهر امروز در همایش ملی 2 روزه انرژی، سوخت و محیط زیست که در پژوهشگاه مواد و انرژی مستقر در کرج برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهمترین اقداماتی که باید انجام دهیم حمایت و تشویق پژوهشگران و دانشجویان به منظور ارائه طرح‌های سازنده است.

وی ادامه داد: هنگامی که از طرح‌ها و پژوهش‌های دانشجویان و پژوهشگران حمایت شود می‌توانیم آن پروژه‌ها را تجاری‌سازی کرده و وارد صنعت کنیم.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه باید بسترهای لازم برای فعالیت‌های پژوهشی دانشجویان بیشتر شود، افزود: برنامه‌ریزی‌ها در این زمینه باید بیش از گذشته صورت گیرد.

مهدی‌نژاد اظهار داشت: کشور ما دارای استعدادها و توانمندی‌های بسیاری است که می‌توانیم با استفاده از این ظرفیت‌ها توفیقات بسیاری را نیز کسب کنیم.

وی تصریح کرد: مهمترین قدمی که باید در مسیر توسعه پژوهش در کشور برداریم نهادینه کردن کارگروهی در بین دانشجویان است تا بتوانیم با استفاده از خرد جمعی در دستیابی به طرح‌های علمی موفق‌تر باشیم.

مهدی‌نژاد در ادامه داشتن محیطی زیستی سالم را حق همگان دانست و گفت: این محیط زیست از نعمت‌های خداوند است بنابراین حفظ و نگهداری درست و استفاده صحیح از این محیط وظیفه همگان محسوب می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: داشتن انرژی‌های پاک می‌تواند ما را در داشتن محیطی زیستی سالم و پاکیزه یاری دهد.

وی گفت: خوشبختانه کشور ما دارای این استعدادهای بالقوه است بنابراین با استفاده از توان و علوم داخلی می‌توانیم این انرژی‌های پاک را به کار گیریم و در مسیر حفظ و نگهداری درست از محیط زیست به کار گیریم.

در ادامه این مراسم دبیر سومین همایش انرژی، سوخت و محیط زیست نیز طی سخنانی اظهار داشت: با برگزاری این همایش مسیر تبادل نظر برای پژوهشگران کشور در زمینه‌های مهم انرژی و محیط زیست فراهم شده است.

فریده قوی‌پنجه با اشاره به اینکه افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال‌های اخیر سبب رشد مباحث علمی تازه‌ای در کشور شده است، افزود: توسعه این مباحث می‌تواند ما را به نتایج بهتر و پیشرفته‌تری برساند.

وی با اشاره به مباحثی که قرار است در این همایش 2 روزه به آن پرداخته شود، خاطرنشان کرد: یکی از مباحث بسیار مهمی که امروزه مطرح است موضوع آلودگی‌های زیستی ناشی از مصرف نامناسب سوخت است که سعی شده در این همایش به صورت کامل به آن پرداخته شود.

قوی‌پنجه تاکید کرد: بر این اساس، 532 مقاله علمی به این همایش ارسال شده که از بین آن‌ها تعداد 292 مقاله علمی پذیرفته شد.

به گفته وی، این مقالات در زمینه صنایع و سیستم‌های انرژی و محیط زیست و مدیریت برنامه‌ریزی انرژی سوخت است.

در ادامه این همایش ملی همچنین رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی نیز طی سخنانی استفاده از دانش و علوم دانشجویان را در مسیر توسعه کشور مهم ارزیابی کرد و گفت: این همایش نوعی هم‌اندیشی محسوب می‌شود و گامی به سمت توسعه و تعالی است.

علی‌اصغر توفیق در ادامه سخنان خود با اشاره به تدوین دانش‌نامه انرژی گفت: خوشحال هستیم که این دانش‌نامه به عنوان یکی از مهمترین اقدامات در زمینه انرژی خواهد بود که برای اولین بار نیز در کشور انجام شده است.

وی طرح ملی تولید سیلیکن را از جمله طرح‌های پژوهشی این پژوهشگاه عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد که این طرح بتواند دستاوردهای بسیار خوبی را برای کشور به همراه داشته باشد.

این همایش فردا نیز ادامه دارد.

انتهای پیام/2302/م30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول