اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی

مشکلات روستاهای بخش مرکزی یزد بررسی شد

با حضور نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی، مشکلات روستاهای بخش مرکزی یزد مورد بررسی قرار گرفت.

مشکلات روستاهای بخش مرکزی یزد بررسی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدصالح جوکار، نماینده مردم یزد در مجلس ظهر امروز به همراه فرماندار یزد و جمعی از مسئولان این شهرستان ضمن سفر به روستاهای دهنو، خویدک، فهرج و شحنه، به بررسی مشکلات این روستاها پرداخت و بر رفع این مشکلات تاکید کرد.

وی افزود: مشکلات این روستاها در شوراهای آنها مورد بررسی قرار گرفته و این مشکلات با مدیران برق و آب، جهاد کشاورزی،‌ بنیاد مسکن و ... در میان گذاشته شده است.

جوکار با اشاره به اینکه هر اداره قرار است اقدامی برای رفع این مشکلات انجام دهد، یادآور شد: قرار است شرکت توزیع برق نسبت به جابه‌جایی تأسیسات در معابر اصلی پس از رفع تعارضات محلی توسط شورای اسلامی روستا همچنین تأمین روشنایی بلوار ولایت اقدام کند.

وی با اشاره به ساماندهی اراضی و واحدهای مسکونی در این روستاها عنوان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز قرار شده نسبت به سنددار شدن منازل مسکونی دهنو، ‌هزینه کند و مبالغ اخذ شده از زمین‌هایی که توسط بنیاد مسکن به مردم واگذار شده برای آماده سازی،‌ جذب اعتبارات ملی برای روستای دهنو و واگذاری زمین‌های با کاربری فضای سبز و عمومی به شورا و دهیاری اقدام کند.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس خاطرنشان کرد: همچنین قرار است شورای اسلامی روستا نسبت به جذب دانش‌آموز از روستاهای مجاور اقدام کند تا پایه‌های دوم دبیرستان در این روستا نیز همچنان دایر باشد.

وی همچنین از تلاش آموزش و پرورش برای تکمیل و بهره‌برداری از آموزشگاه 15 خرداد در روستای دهنو یزد خبر داد.

جوکار با اشاره به بازدید صورت گرفته از روستای خویدک یادآور شد: با توجه به اتمام عملیات ساختمان خانه بهداشت خویدک توسط خیر حاج رضا دشتی، مقرر شده است تا خانه بهداشت موجود توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی به محل جدید منتقل شود.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تأمین اعتبار همچنین جبران خسارت ناشی از احداث سیل بند توسط جهاد کشاورزی و مدیریت بحران استان، آسفالت جاده قدیم خویدک به فهرج، حصارکشی و مرمت بنای مسجد قدیم خویدک به صورت مشارکتی میراث فرهنگی و شورای اسلامی روستا، تأمین روشنایی ورودی خویدک همچنین پیگیری و ساماندهی ورودی خویدک توسط بخشداری و اداره راه و شهرسازی از دیگر مصوبات بازدید از روستای خویدک بوده است.

وی با بیان اینکه در روستای فهرج نیز جلسه‌ای با حضور هیئت امنای بقعه متبرکه شهدا برگزار شد، افزود: در این جلسه مقرر شد طرح مرمت شبستان و سالن وابسته به بقعه شهدا توسط اوقاف طراحی و توسط هیئت امناء و با نظارت میراث فرهنگی انجام پذیرد.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تهیه فاز اول طرح جامع شهدا توسط اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد طی مدت یک ماه و در اولویت قرار دادن بقعه شهدای فهرج از لحاظ توزیع اعتبارات توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از دیگر مصوبات این جلسه بود.

جوکار اظهار داشت: در جلسه‌ای با حضور معتمدان، شورای اسلامی و دهیاری روستای شحنه با جمعی از مسئولان، مشکلات این روستا نیز بررسی و در زمینه رفع آنها تصمیم گیری‌های لازم انجام شده است.

انتهای پیام/2464/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول