اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو انجمن صنایع همگن ریلی استان مرکزی خبر داد

تاسیس دانشکده ریلی کشور در اراک تا سال آینده

عضو انجمن صنایع همگن ریلی استان مرکزی گفت:روند تاسیس دانشکده ریلی کشور در اراک با دانشگاه جامع علمی و کاربردی در دست انجام است و پیش‌بینی می‌شود سال آینده راه‌اندازی شود.

تاسیس دانشکده ریلی کشور در اراک تا سال آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک عماد مردانی ظهر امروز در جریان نشست مشترک استاندار مرکزی و سفیر روسیه با تجار و دست اندرکاران صنعت استان مرکزی اظهار داشت: استان مرکزی پایتخت صنعت ریلی کشور است که هم اکنون از ظرفیت‌های بالایی در صنعت ریلی برخوردار است.

وی تصریح کرد: تعمیر و باز سازی تمامی واگن‌های سطح کشور به دست شرکت‌های اراکی صورت می‌گیرد و در حال حاضر بیش از 12 هزار نفر در این صنعت مشغول فعالیت هستند.

عضو انجمن صنایع همگن ریلی استان مرکزی در ادامه گفت: حدود 50 درصد ناوگان ریلی ایران ساخته شده کشور روسیه است که این نشان دهنده ارتباط بین دو کشور در حوزه صنعت ریلی است.

مردانی افزود: با توجه به اینکه نیمی از صنایع ریلی موجود در کشور ساخته شده کشور روسیه است تعمیر و بازسازی این واگن‌ها نیز باید با دانش جدید انجام شود که در این زمینه نیازمند همکاری با روسیه هستیم.

وی خاطر نشان ساخت: این استان با برخورداری از صنعت مادر تخصصی واگن پارس به عنوان بزرگ‌ترین سازنده خودروهای ریلی در خاورمیانه ظرفیت بالقوه‌ای در دانش بومی ریلی و نیروهای متخصص این صنعت داشته و مسئولیت تعمیرات و راهبری تولید و توسعه این صنعت را نیز بر عهده دارد.

عضو انجمن صنایع همگن ریلی استان مرکزی بر لزوم ایجاد دانشکده راه‌آهن در استان تاکید و تصریح کرد: این دانشکده می‌تواند به کانون تخصصی توسعه صنایع ریلی کشور تبدیل شده و به تمام نیازهای این بخش پاسخ مناسب دهد.

مردانی اظهار داشت: با توجه به اینکه اکثر فعالان عرصه صنعت ریلی این استان تحصیل کرده دانشگاه‌های اروپایی هستند، تاسیس این دانشکده زمینه رشد و توسعه این صنعت و انتقال این تجارب به نسل‌های جدید را امکان‌پذیر می‌سازد.

به گفته وی هم اکنون روند تاسیس دانشکده ریلی کشور در اراک با دانشگاه جامع علمی و کاربردی در دست انجام است و پیش‌بینی می‌شود سال آینده راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/87002/ل40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول