اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

تراکم دانش‌آموزی در تعدادی از مدارس استان بالاست

استاندار همدان با بیان اینکه تراکم دانش‌آموزی در تعدادی از مدارس استان بالاست، گفت: برای حل این مشکل باید تمام مدارس سطح کیفی خود را بالا برند.

تراکم دانش‌آموزی در تعدادی از مدارس استان بالاست

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌محمد آزاد پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان همدان با اشاره بر لزوم هماهنگی در بین سیستم آموزشی اظهار داشت: اگر قطعات این سیستم به خوبی در کنار هم قرار نگیرند، نمی‌توان شاهد انجام کارها به صورت هماهنگ بود.

وی با اشاره به اینکه تراکم دانش‌آموزی در تعدادی از مدارس استان بالا است عنوان کرد: برای حل مشکل تراکم در مدارس استان باید تمام مدارس سطح کیفی خود را بالا برند تا این امر موجب جلب دانش‌آموز برای حضور در آن مدرسه شود.

استاندار همدان در پاسخ به سخنان مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مبنی بر مشکل آسفالت بام مدارس بیان داشت: اول محوطه حیاط مدرسه را درست کنید تا دانش‌آموز حین ورود به مدرسه با خاک و گل مواجه نشود بعد به سراغ آسفالت بام مدرسه بروید.

وی با اشاره به نبود قیر برای آسفالت و همچنین گران بودن قیمت آن افزود: در حال بررسی هستیم تا آسفالت جاده‌ها را به بتن تبدیل کنیم زیرا به اندازه کافی سیمان داریم که جوابگوی این کار باشد.

آزاد از مسئولان آموزش و پرورش خواست به جای آسفالت حیاط مدارس، از بتن رنگی یا بتن ترکیبی استفاده کنند تا فضای مدرسه شاداب شود.

وی با اشاره به وجود مشکل سرویس‌های بهداشتی در مدارس مختلط، خطاب به مسئولان امر ابراز داشت: آمار سرویس‌های بهداشتی مختلط در استان همدان مشخص شود تا برای جلسه بعد برنامه‌ریزی کرده و مشکل را حل کنیم.

استاندار همدان با تأکید بر اثرات هوشمندسازی مدارس اضافه کرد: مسئولان بررسی کنند و ببینید چقدر هوشمندسازی بر کیفیت برنامه‌های مدارس تأثیر دارد تا در جلسه بعد بررسی شود.

وی در خصوص تعمیرات جزئی مدارس در طول سال یادآور شد: اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس همدان باید در طول سال یک ماشین سیار با تمام امکانات را برای انجام تعمیرات جزئی مدارس قرار دهد تا در آینده شاهد تبدیل آن به مشکل بزرگ نشویم.

آزاد با اشاره به سخنان مسئولان در راستای اجرای نماز اول وقت در مدارس و ارجحیت دادن به این موضوع افزود: درست است که توجه به نماز یکی از اصول اساسی است اما در کنار آن باید با ایجاد سالن تئاتر و امکانات ورزشی، دانش‌آموز را به سوی برنامه‌های فرهنگی سوق داد.

وی با بیان اینکه انجام کارهای فرهنگی عملکرد خوبی نداشتیم، ابراز داشت: باید در راستای رفع این مشکل برنامه‌ریزی کنیم.

استاندار همدان خطاب به مسئولان گفت: در بحث نماز اول وقت در مدارس و یا پخش اذان اگر کاری کردید که دانش‌آموز به جز نماز ظهر و عصر، نماز‌های دیگر را نیز اول وقت به جا آورد، آن وقت می‌توان گفت کار فرهنگی ما پرثمر بوده است.

انتهای پیام/89007/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول