اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر رشت:

شهردار رشت باید گفتمان مدیریت شهری داشته باشد

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: شهردار آینده رشت باید گفتمان مدیریت شهری داشته باشد و بدون دخالت دادن نگرش سیاسی و برای نظام فعالیت کند.

شهردار رشت باید گفتمان مدیریت شهری داشته باشد

رضا جمشیدی‌چناری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آخرین وضعیت بررسی انتخاب شهردار این شهر، اظهار کرد: طبق معیار هشت‌گانه قانون، شهردار باید پای‌بندی و التزام به نظام، ولایت‌مداری، خوش‌نامی، پاک‌دستی و... را داشته باشد.

وی افزود: علاوه بر معیارهای مذکور، چهار معیار تخصصی در انتخاب شهردار رشت مد نظر است که به عنوان معیارهای ترجیحی یاد می‌شود.

این مسئول، با بیان اینکه شهردار آینده رشت باید تجربه کلانشهر داشته باشد، تصریح کرد: شهردار آینده باید با اعتبار و جایگاه ملی بتواند سرمایه‌گذاران را به طرف کلانشهر رشت سوق دهد و کار گروه سرمایه‌گذاری فراهم شود.

وی، معیار تخصصی بعدی را تحصیلات مرتبط با مدیریت شهری ذکر کرد و یادآور شد: در صورتی که این معیارها تأمین شود می‌توانیم پاسخگوی جامعه تخصصی و مدیریت شهری شویم.

جمشیدی‌چناری خاطرنشان کرد: شهردار آینده باید گفتمان مدیریت شهری داشته باشد و گفتمان او سیاسی نباشد و بدون دخالت دادن نگرش سیاسی و برای نظام فعالیت کند.

وی بومی بودن را یک امتیاز برای انتخاب شهردار آینده این رشت ذکر کرد اما آن را کافی ندانست و یادآور شد: همه در یک کشور و نظام زندگی می‌کنیم و افرادی را نیاز داریم که در شهر رشت بتوانند خدمت کنند و منشأ خدمات باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت متذکر شد: اگر کسی با معیارهای هشت‌گانه قانون و معیارهای تخصصی شورا برای شهردار شدن رشت پیدا شود و بومی باشد ترجیحاً در اولویت نخست قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه بحث بومی بودن شهردار در معیارهای هشت‌گانه قانون به عنوان شرط تعیین نشده است، خاطرنشان کرد: در دهکده جهانی قرار داریم و بسیاری افراد در شهرهای دیگر دنیا شهردار هستند و در بحث‌های مختلف مدیریت شهری در مسندهایی قرار گرفته‌اند بنابراین صرفاً بومی بودن نمی‌تواند ملاک انتخاب شهردار باشد.

جمشیدی‌چناری، اضافه کرد: شهر رشت به شهرداری نیاز دارد که تمام معیارهای مذکور را داشته باشد و در این راستا اگر فردی غیربومی چنین معیارهایی را دارا باشد نیز می‌تواند شهردار رشت شود.

وی هدف مهم را ساختن شهری آباد با همکاری و تعامل مردم و مسئولان در رشت ذکر کرد.

رئیس شورای شهر رشت با تصریح بر اینکه تعدادی افراد برای شهردار شدن رشت گزینه شده‌اند، یادآور شد: در هنگام گزینش این افراد از خبرنگاران رسانه‌های رسمی استان دعوت می‌کنیم حضور یابند.

انتهای پیام/2300/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول