اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر رشت:

انتخاب شهردار رشت بر معیار توانمندی است/شهردار بومی در اولویت است

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: توانمندی، برخورداری از تجربه کلانشهری و قدرت جذب سرمایه‌گذار از جمله معیارهای انتخاب شهردار آینده رشت است.

انتخاب شهردار رشت بر معیار توانمندی است/شهردار بومی در اولویت است

رضا جمشیدی‌چناری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به تعیین تکلیف بودجه شهرداری این شهر اظهار کرد: بودجه شهرداری ابلاغ شده و تغییرات و متمم بودجه آن در جلسات آینده شورا مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

*تعیین بودجه 235 میلیارد تومانی شهرداری رشت/40 درصد عمرانی و 60 درصد جاری

وی با بیان اینکه تغییر بودجه در قالب متمم قابل ابلاغ است، افزود: امسال بودجه شهرداری رشت 235 میلیارد تومان است که تصویب و ابلاغ شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت، 40 درصد بودجه شهرداری رشت را عمرانی و 60 درصد جاری ذکر کرد.

وی با اشاره به اهداف مهم شورای دوره چهارم شهر رشت تصریح کرد: فراتر از بحث خدمات‌رسانی و ارائه خدمات که حق شهروندان است، باید بتوانیم برنامه‌هایی را در راستای توسعه شهر رشت تصویب کنیم.

*شهردار آینده رشت باید توانمند و با تجربه کلانشهر باشد

جمشیدی‌چناری، انتخاب یک شهردار بسیار توانمند را از اهداف و گام نخست شورای شهر رشت عنوان کرد و یادآور شد: شهردار منتخب باید تجربیات بسیار بالایی در حد کلانشهر رشت داشته باشد.

وی ادامه داد: شهردار باید توانایی جذب سرمایه‌گذار را داشته باشد که در بخش غیرنقدی بتوانیم فضای امنی ایجاد کنیم و شهر را به طرف توسعه متوازن پیش ببریم.

این مسئول، ملاک انتخاب شهردار رشت را در نظر گرفتن معیارهای هشت‌گانه در قانون و برخی ملاک‌های اختصاصی ذکر کرد و گفت: با توجه به فراخوانی که داده بودیم تعدادی برای شهردار شدن رشت مراجعه کردند که در آینده این امر پیگیری شده و گزینه‌های زیادی به طرف شهرداری رشت کشیده می‌شوند.

وی درباره معیارهای هشت‌گانه قانون برای انتخاب شهردار افزود: پای‌بندی و التزام به نظام، ولایت‌مداری، خوش‌نامی، پاک‌دستی و... از جمله موارد معیار انتخاب شهردار در قانون است.

جمشیدی‌چناری، درباره معیار اختصاصی انتخاب شهردار از نگاه شورا، خاطرنشان کرد: اعضای شورا به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که شهردار آینده رشت باید تجربه کلانشهر را داشته باشد.

*شهرداری که بتواند سرمایه‌گذار جذب کند در اولویت است

وی با تصریح بر اینکه شهرداری که بتواند سرمایه‌گذار جذب کند در اولویت قرار دارد، متذکر شد: شهردار باید تحصیلات مرتبط با مدیریت شهری داشته باشد و این معیارهای اختصاصی در کنار معیارهای هشت‌گانه برای انتخاب شهردار مد نظر است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت، بومی بودن را یک امتیاز برای انتخاب شهردار آینده این شهر برشمرد و یادآور شد: بومی بودن مهم است اما کافی نیست و همه در یک کشور و نظام زندگی می‌کنیم و افرادی را نیاز داریم که در شهر رشت بتوانند خدمت کنند و منشا خدمات باشند.

وی تصریح کرد: اگر کسی با معیارهای مذکور برای شهردار شدن رشت و بومی پیدا شود به طور یقین در اولویت نخست قرار می‌گیرد.

*برای بازگرداندن حس اعتماد مردم رشت در چارچوب قانون و نظام حرکت می‌کنیم

جمشیدی‌چناری به آسیب‌ها و خسارت‌های شورا و برگرداندن حس اعتماد مردم، اذعان کرد: در این زمینه نهادهای قضایی این مسئله را رصد کرده و در حال انجام اقدام‌های خود هستند و تلاش تمام مسئولان جبران خسارت‌ها است که حقی از مردم ضایع نشود.

وی افزود: برای برگرداندن حس اعتماد، مردم خود اقدام کردند و با حضور در پای صندوق‌های رأی نشان دادند که به نظام اعتماد دارند و ما به عنوان نمایندگان مردم در این نظام مسئولیت مضاعفی داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت، با بیان اینکه برای برگرداندن حس اعتماد مردم باید در راستای موازین شرعی و قانون اساسی حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: باید در راستای اعتلای حقوق شهروندی و چارچوب قانون اساسی و حفظ شأنیت و جایگاه مقدس نظام اسلامی حرکت کنیم که این نیت در نزد اعضای شورای شهر رشت وجود دارد.

انتهای پیام/2300/ع40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول