اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خوی خبر داد

برگزاری بیست و پنجمین جشنواره تئاتر صحنه‌ای آذربایجان غربی در خوی

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خوی گفت: بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان آذربایجان غربی 15 و 16 مهرماه سال جاری در خوی برگزار می‌شود.

برگزاری بیست و پنجمین جشنواره تئاتر صحنه‌ای آذربایجان غربی در خوی

محمدباقر بابایی اصل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خوی با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره تئاتر استانی در خوی، اظهار داشت: مواجهه و انتقال آموزه‌های هنرمندان به همدیگر از اهداف برگزاری این جشنواره در سال حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی است.

وی ادامه داد: هدف دوم و بخش عظیم آن، کمک به آموزش تئاتر بوده و این جشنواره فرصتی را به علاقه‌مندان می‌دهد که خود را در یک اتفاق مهم محک بزنند.

وی ایجاد انگیزه در فعالان عرصه نمایش را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد و افزود: اجرای چنین برنامه‌هایی، امید را در دل هنرمندان زنده کرده و آنان از حالت تنبلی و تن پروری در می‌آورد چرا که گاه باید فرصت‌هایی را ایجاد کرد تا برای کار کردن انگیزه پیدا شود و برگزاری جشنواره‌های گوناگون، شوق کار کردن را ایجاد کرده و جوانان هنرمند را به کار عملی وا می‌دارد.

بابایی اصل تصریح کرد: صحنه‌ای بودن و بهره‌گیری از فرهنگ، ادبیات و فولکلور بومی و ایرانی از شرایط اصلی آثار ارسالی به این جشنواره بوده و به جز بخش رقابتی، به تشخیص دبیر جشنواره می‌توان، آثار نمایشی در بخش‌های دیگری همچون میهمان، ویژه، جنبی و نظایر این‌ها به این جشنواره اضافه کرد.

وی اضافه کرد: با این توضیح که متقاضیان بخش غیر رقابتی هم می‌توانند در بخش مرور جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ایران در سال 92 حضور یابند.

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خوی افزود: تمام آثار متقاضی حضور در بخش رقابتی جشنواره باید از آبان 91 تا 20 شهریور‌ماه 92، حداقل پنج شب اجرای عمومی در شهرستان محل تولید داشته باشند و نمایش‌های حاضر در بخش رقابتی هم نباید توسط همان گروه اعم از کارگردان و یا بازیگران، در جشنواره‌های استانی، منطقه‌ای، سراسری و یا بین‌المللی شرکت کرده باشند.

وی، ارائه مجوز کتبی نویسنده برای اجرای عمومی و شرکت در جشنواره به هنگام ارائه درخواست از سوی کارگردان را الزامی دانست و گفت: متقاضیان حضور در جشنواره، به همراه درخواست کتبی، یک حلقه سی.‌دی نمایش و تأییدیه اجرای عمومی اداره شهرستان محل اجرا را تا تاریخ 20 شهریور به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده باشند.

گفتنی است زمان برگزاری جشنواره از 15 مهر لغایت 16 مهرماه 92 در شهرستان خوی بوده و بعد از جشنواره سال 1384، این دومین بار است که جشنواره تئاتر استان آذربایجان غربی در شهرستان خوی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/61009/ل40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول