اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد:

دولت جدید نگاه ویژه‌ای به تئاتر کهگیلویه و بویراحمد داشته باشد

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با همه ظرفیت‌هایی که داریم، دولت جدید نگاه ویژه‌ای به تئاتر کهگیلویه و بویراحمد داشته باشد.

دولت جدید نگاه ویژه‌ای به تئاتر کهگیلویه و بویراحمد داشته باشد

رضا پارسیان‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج  با بیان این‌که کهگیلویه و بویراحمد در زمینه نمایش استعدادهای شگرفی را به کشور معرفی کرده است، اظهار کرد: هر کسی در کشور به نمایش علاقه داشته باشد هنرمندان تئاتر کهگیلویه و بویراحمد را می‌شناسد.

وی همت و تلاش پیشکسوتان عرصه تئاتر استان را یکی از دلایلی دانست که تئاتر این خطه در کشور دارای جایگاه ارزشمندی است و تصریح کرد: بخشی از هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد تحصیلات آکادمیک در رشته تئاتر و نمایش دارند و همین به ارتقای این هنر در استان کمک می‌کند.

رئیس حوزه هنری استان افزود: یکی دیگر از دلایل ایجاد فضای مناسب برای تئاتر استان اجراهای عمومی و ارتباطات چهره به چهره مخاطب و هنرمند است.

وی با بیان اینکه هنر باید در خدمت مردم باشد و هنر برای هنر یا هنر برای قشر و طبقه‌ای خاص معنا ندارد بیان داشت: اجراهای عمومی تئاتر می‌تواند این هنر را به میان مردم بیاورد و یکی از برنامه‌های حوزه هنری استان در آینده حمایت از این اجراهاست.

وی با اشاره به اینکه فضای مناسب برای اجرای عمومی تئاتر در سطح استان نداریم، افزود: حوزه هنری استان علاوه بر تئاتر از اجرای عمومی تعزیه نیز به عنوان بخشی از نمایش که دارای مضامین دینی است حمایت می‌کند و علاوه بر هنرمندان استان میزبان هنرمندان سایر استان‌ها خواهیم بود.

پارسیان‌نژاد با بیان اینکه یکی از اهداف حوزه هنری گسترش اجرای عمومی تئاتر در سطح استان است خاطرنشان کرد: استقبال مردم از سرمایه‌های بزرگ هنرمندان عرصه تئاتر است که یکی از راه‌های ایجاد زمینه این استقبال میزبانی استان در جشنواره های تئاتر است.

وی با اشاره به این که در هفته گذشته حوزه هنری استان میزبان دومین دوره تئاتر منطقه‌ای سوره مهر بود گفت: بی‌شک این میزبانی از 70 هنرمند از پنج استان جنوبی کشور به ارتقای تئاتر استان و ایجاد زمینه استقبال مخاطبان کمک شایان ذکری کرده است.

رئیس حوزه هنری استان با بیان این‌که اجرای موفق این جشنواره آمادگی کهگیلویه و بویراحمد برای میزبانی جشنواره‌های بزرگتر را ایجاد کرد، افزود: میزبانی جشنواره‌های در سطح ملی و منطقه‌ای به معرفی استان می‌انجامد به طوری که در جشنواره تئاتر رسوم مردم کهگیلویه و بویراحمد و طبیعت زیبای یاسوج هنرمندان را به این فضا علاقمند کرده بود.

پارسیان‌نژاد جایگاه کهگیلویه و بویراحمد در زمینه تئاتر را جایگاه مناسبی در سطح کشور ارزیابی و اظهار کرد: مشکلات اعتباری باعث شده آنچنان که باید و در خور است نتوانیم از تئاتر استان حمایت کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد که با توجه به فضای دولت جدید همه هنرها به ویژه تئاتر از جایگاه بالای حمایتی برخوردار شوند و خاطرنشان کرد: هنرمندان استان برای عرضه هنر خود آمادگی دارند و اگر حمایت مادی در کنار این همت هنرمندان قرار گیرد شاهد رشد و تعالی روزافزون هنر در استان خواهیم بود.

انتهای پیام/82010/ق30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول