اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره نظارت اداره کل دامپزشکی کرمان عنوان کرد

فعالیت 11 مرکز بسته‌بندی گوشت در کرمان

سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: در استان کرمان 11 مرکز بسته‌بندی گوشت زیر نظارت اداره کل دامپزشکی استان کرمان فعالیت می‌کنند.

فعالیت 11 مرکز بسته‌بندی گوشت در کرمان

مهدی رادمهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره با چرخ کردن گوشت قرمز در قصابی‌ها اظهار داشت: گوشت چرخ کرده باید از مراکز مورد تایید دامپزشکی و در حضور مشتری تهیه شود.

وی افزود: گوشت چرخ کرده به دلیل افزایش سطح در معرض هوا، عمر ماندگاری نسبتاً پایینی دارد و به دلیل عمر ماندگاری پایین توصیه می‌شود گوشت چرخ کرده تازه حداکثر 48 ساعت پس از تهیه مصرف شود.

رادمهر با اشاره به اینکه گوشت چرخ کرده منجمد نیز حداکثر سه ماه پس از تولید باید مصرف شود، بیان داشت: نگهداری گوشت چرخ کرده تازه و منجمد بیش از زمان ذکر شده موجب افت کیفیت گوشت و افزایش احتمال فساد در این فرآورده خام دامی می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم شریف استان کرمان می‌توانند انواع گوشت را به صورت بسته‌بندی نیز تهیه کنند، ابراز داشت: مصرف‌کنندگان در هنگام خرید گوشت بسته‌بندی به تاریخ تولید و انقضا توجه ویژه داشته باشند.

این مقام مسئول دامپزشکی استان کرمان خاطر نشان کرد: استفاده از فرآورده‌های بسته‌بندی شده به دلیل امکان نظارت بیشتر در مرحله تولید و تامین هر چه بیشتر سلامت آن از توصیه‌های همیشگی دامپزشکی و سایر مراکز بهداشتی است.

وی عنوان کرد: در استان کرمان 11 مرکز بسته‌بندی گوشت شامل سه مرکز بسته‌بندی گوشت قرمز و هشت مرکز بسته‌بندی گوشت سفید زیر نظارت اداره کل دامپزشکی استان کرمان فعالیت می‌کنند.

سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمان از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف مرتبط با وظایف دامپزشکی مراتب را از طریق شماره تلفن 1512-0341 و شماره پیامک 3000231512 و همچنین از طریق شبکه دامپزشکی شهرستان مربوطه اطلاع دهند تا در اسرع وقت به شکایات آنها رسیدگی شود.

انتهای پیام/2446/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول