اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منطقه 27 دانشگاه آزاد اسلامی:

8000 دانشجو در دانشگاه گرگان تحصیل می‎کنند/ 14 رشته جدید افزوده شد

رئیس منطقه 27 دانشگاه آزاد اسلامی از تحصیل نزدیک به 8 هزار دانشجو در این واحد دانشگاهی خبر داد.

8000 دانشجو در دانشگاه گرگان تحصیل می‎کنند/ 14 رشته جدید افزوده شد

حسین عجم‎نوروزی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: در حال حاضر تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گرگان حدود پنج هزار و 800 نفر است و 650 نفر در دانشگاه سما و یک‎هزار و 400 دانشجو نیز در علوم تحقیقات تحصیل می‎کنند که در مجموع شمار دانشجویان این دانشگاه نزدیک به 8 هزار نفر است.

وی با بیان اینکه 15 رشته کارشناسی ارشد در واحد گرگان وجود دارد، تصریح کرد: تعداد هشت رشته کارشناسی ارشد در علوم تحقیقات تدریس می‎شود.

سه رشته در مقطع دکترا به این واحد دانشگاهی افزوده می‎شود

رئیس منطقه 27 دانشگاه آزاد اسلامی افزود: 32 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی پیوسته و 20 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ناپیوسته در این دانشگاه وجود دارد و در مقطع دکترا نیز فقط رشته زراعت تدریس می‎شود که از هفته آینده تکمیل ظرفیت اعلام و دانشجویان مشغول تحصیل می‎شوند.

عجم‎نوروزی ابراز امیدواری کرد از سال آینده سه رشته در مقطع دکترا به این واحد دانشگاهی افزوده شود که رشته‎های زیست‎شناسی علوم گیاهی، ادبیات فارسی و شیمی آلی از جمله این رشته‎ها است.

وی از پیگیری بالغ بر 35 رشته کارشناسی ارشد در رشته‎های جدید خبر داد و خاطرنشان کرد: در اواخر سال‎جاری مجوز اکثر این رشته‎ها از وزارت علوم اخذ می‎شود.

امسال 14 رشته تحصیلی به تعداد رشته‎های این دانشگاه افزوده شد

به گفته رئیس منطقه 27 دانشگاه آزاد اسلامی؛ از ابتدای سال‎جاری تاکنون 14 رشته تحصیلی به تعداد رشته‎های این دانشگاه افزوده شده است که یک رشته در مقطع دکترا، هشت رشته در مقطع کارشناسی‎ارشد و پنج رشته در کارشناسی است.

عجم‎نوروزی گفت: به زودی مجوز لازم برای رشته‎های تحصیلی حسابداری و مدیریت در مقطع کارشناسی اخذ خواهد شد.

وی بیان داشت: مجوز رشته عمران و سازه که فارغ‎التحصیلان و علاقه‌مندان زیادی برای ادامه تحصیل داشت گرفته شده است و رشته‎هایی نظیر بیماری‎های گیاهی، ادبیات مقاومت، ریاضی، شیمی کاربردی و فیتوشیمی در مقطع کارشناسی‎ارشد توسعه پیدا کرد.

مجوز رشته‎های تحصیلی در دستور کار دانشگاه

رئیس منطقه 27 دانشگاه آزاد اسلامی؛ مجوز رشته‎های تحصیلی زیادی در دستور کار قرار دارد که از این میان می‎توان به رشته‎های مکانیک، کامپیوتر، حسابداری و مدیریت اشاره کرد.

عجم‎نوروزی در خصوص اهمیت و پیچیدگی مرحله «گذار از دوره دانش‌آموزی به دانشجویی» خاطرنشان کرد: معمولاً برای اینکه دانشجویان جدیدالورود با محیط دانشگاه از نظر آموزشی، پژوهشی و به‌ویژه فرهنگی آشنا شوند هرساله مبادرت به برگزاری یک مراسم خاص می‎شود که رئیس نهاد نمایندگی ولی‎فقیه در دانشگاه سخنران این مراسم هستند.

وی ادامه داد: معاونان دانشگاه و کارشناسان گروه، حدود دو ساعت به صورت ویژه و تخصصی دانشجویان را با وضعیت تحصیلی آشنا می‎کنند تا مرحله گذار برای دانشجویان به سهولت صورت گیرد.

انتهای پیام/83001/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول