اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

منابع خبری گزارش دادند

دیکتاتور سابق تونس مشاور بندر بن سلطان شد

منابع خبری از تعیین زین‌العابدین بن علی دیکتاتور مخلوع تونس به عنوان مشاور شاهزاده بندر بن سلطان رئیس دستگاه اطلاعات عربستان سعودی خبر دادند.

دیکتاتور سابق تونس مشاور بندر بن سلطان شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مجله الجزیره العربیه،منابع خبری گزارش دادند که زین العابدین بن علی رئیس جمهوری مخلوع تونس هم اکنون به عنوان مشاور بندر بن سلطان در عربستان فعالیت می کند.

بن علی درپی وقوع انقلاب مردمی در کشورش به عربستان سعودی فرار کرد و پناهنده آل سعود شد.

پایگاه خبری الکترونی "مغارب انتلیجونس" ویژه خبرهای محرمانه داستان جالبی را درباره سرنوشت بن علی بعد از فرارش به عربستان سعودی منتشر کرد.

پایگاه یاد شده این موضوع را که فرار بن علی به عربستان صرفا برای پناهندگی بوده است، رد کرد و نوشت که بن علی کار خود به عنوان مشاور رئیس دستگاه اطلاعات عربستان را آغاز کرده است.

این پایگاه افزود: رئیس جمهوری مخلوع تونس از احترام زیادی در محافل خاندان آل سعود برخوردار است به گونه ای که به عنوان مشاور شاهزاده بندر بن سلان در امور امنیتی کشورهای مغرب عربی تعیین شده است زیرا تجارب زیادی در مبارزه با رسیدن اسلامگرایان به قدرت بویژه بعد از نگرانی عربستان و آمریکا از روی کار آمدن اسلامگرایان به قدرت در تونس و لیبی و مصر دارد.

به نوشته این پایگاه، بن علی و لیلی الطرابلسی همسرش به همراه دخترش حلیمه 20 ساله و پسرش محمد 9 ساله بیش از یکسال را بعد از فرارشان از تونس در کاخ سلطنتی ملک فهد در جده گذراندند و سپس به شهر ابها در 450 کیلومتری جنوب شهر جده نقل مکان کردند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول