اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی:

سیاست استفاده از نیروهای بومی در راس مدیریت‌ها یک آفت است

نایب رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی درخواست برخی افراد مبنی بر استفاده از نیروهای بومی در رأس مدیریت‌ها را یک آفت نام برد و گفت: آنهایی که بر استفاده از نیروهای بومی تأکید دارند، نباید انتظار داشته باشند که یک نفر از همشهریان آنها در استان به مسئولیت برسد.

سیاست استفاده از نیروهای بومی در راس مدیریت‌ها یک آفت است

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام محمد باقری‌بنابی ظهر امروز در گفت‌وگویی با خبرنگاران با بیان اینکه بناب در دوره‌های گذشته مظلوم واقع شده و برای این مظلومیت عوامل مختلفی نقش دارند، اظهار کرد: در دوره حاضر باید تلاش کنیم تا این مظلومیت را کاهش دهیم.

وی در مورد احتمال تغییرات در رأس مدیریت شهرستان و همچنین مدیران ادارات گفت: بنده در خصوص انتخاب مدیران صرفاً به دنبال شایسته سالاری هستم.

 درصدد تحمیل فردی به عنوان شهردار نیستم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس داشتن سوابق کاری و تجربه کافی، پاک دست بودن و از همه مهم‌تر ولایت‌پذیر بودن را از شاخصه‌های اصلی مدیران جدید نام برد و افزود: در خصوص مسائل مربوط به انتخاب شهردار به هیچ عنوان درصدد تحمیل یک فرد خاصی نبوده‌ام، ولی در این زمینه از منافع شهر دفاع خواهم کرد.

حجت‌الاسلام باقری‌بنابی از افراد تأثیرگذار در انتخاب فرماندار و مدیران شهر خواست دقیقاً در انتخاب افراد دقت بیشتری کنند، زیرا مردم قضاوت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: شاخصه‌هایی که برای انتخاب یک شهردار وجود دارد، اگر آن شاخصه‌ها لحاظ می‌شد، آیا امروز شاهد این مشکلات در شهر بودیم، از این رو اعضای محترم شورا باید دنبال آسیب شناسی درخصوص مشکلات و معضلات شهر باشند.

سیاست استفاده از نیروهای بومی یک آفت است

نایب رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود درخواست برخی افراد مبنی بر استفاده از نیروهای بومی در رأس مدیریت‌ها را یک آفت نام برد و گفت: آنهایی که بر استفاده از نیروهای بومی تأکید دارند، نباید انتظار این را داشته باشند که یک نفر از همشهریان آنها در استان به مسئولیت برسد.

وی تصریح کرد: از بحث تجربه نباید غافل شویم. افرادی که انسان شایسته‌ای هستند، باید در مسئولیت‌ها گمارده شوند.

باقری‌بنابی در عین حال تأکید کرد: افرادی که روی نیروهای بومی تأکید می‌کنند، به این نکته توجهی ندارند که عملاً برخلاف مصالح شهر صحبت می‌کنند.

این نماینده مجلس داشتن تجربه، سوابق مدیریتی، پاک دستی و ولایت پذیر بودن را عمده شاخصه‌ها برای انتخاب مسئولان دانست و گفت: امروز زمان آزمون و خطا گذشته است، از این رو افرادی که روی کار می‌آیند، باید افرادی صاحب تجربه باشند و این شاخصه در بحث انتخاب فرماندار و انتخاب استاندار و سایر مدیران نیز باید مدنظر قرار گیرد.

پل زیرگذر روستای «روشت بزرگ» بناب با 8 میلیارد ریال اعتبار در حال اجراست

نماینده مردم بناب در مجلس گفت: هم اکنون اجرای شبکه فاضلاب بناب با دو پیمانکار در حال اجراست.

باقری‌بنابی افزود: به دلیل مسطح بودن این شهرستان، اجرای طرح فاضلاب دارای هزینه بالایی است، ولی به خاطر اجرای سریع پروژه یک پیمانکار دیگر نیز به زودی در مسیر فرهنگیان چهار بناب در اجرای پروژه فاضلاب بناب فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

بهره‌برداری از تصفیه‌خانه بناب در پایان امسال

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص تکمیل پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب بناب نیز گفت: با وجود اینکه این طرح جزو پروژه‌‌های مهر ماندگار بود، اما به علت عدم تخصیص به موقع اعتبارات، اجرا نشد. ولی امیدواریم با پیگیری‌های به عمل آمده بخشی از پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب بناب تا آخر سال‌جاری مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی سپس از اجرای پروژه پل زیرگذر روستای «روشت بزرگ» بناب با اختصاص 8 میلیارد ریال اعتبار در این شهرستان خبر داد.

واگذاری نیروگاه سهند بناب به بخش خصوصی درست انجام نشده است

باقری‌بنابی گفت: نیروگاه سهند بناب همچنان به جای گاز از سوخت مازوت استفاده می‌کند که آلایندگی آن به خاطر مسائل زیست محیطی از سوی بنده و مسئولان محیط زیست در حال پیگیری است و درصددیم تا با گازسوز کردن این نیروگاه شاهد کاهش آلایندگی آن در منطقه باشیم.

نایب رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی همچنین با بیان اینکه در واگذاری نیروگاه سهند بناب به بخش خصوصی موضوع واگذاری‌ها به بخش خصوصی درست انجام نشده است؛ تصریح کرد: در تلاشیم مجدداً اداره نیروگاه سهند بناب را به خود دولت برگردانیم که در صورت تحقق آن شاهد راه‌اندازی فازهای 3 و 4 این نیروگاه خواهیم بود.

انتهای پیام/60004/ع40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول