اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بجنورد:

برای نجات جامعه از تهاجم فرهنگی از ظرفیت موقوفات استفاده شود

امام جمعه بجنورد گفت: امروز برای نجات جامعه از تهاجم فرهنگی باید از ظرفیت موقوفات استفاده کنیم.

برای نجات جامعه از تهاجم فرهنگی از ظرفیت موقوفات استفاده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی پیش از ظهر امروز در همایش میقات‌الرضا در خراسان شمالی داشت: گنجینه معرفت‌ها عنوانی بوده که بعد از سفر مقام معظم رهبری برای استان انتخاب شد که حاکی از معرفت بالای مردم خراسان شمالی در سفر رهبری و در سایر عرصه‌ها است.

وی با بیان اینکه همواره باید معرفت خود را ارتقا دهیم، افزود: گفتار، حرکات، سکنات و حتی آبرویی که برای کاری قرار است خرج شود، با نیت قرب الهی و رضای خدا باشد.

حجت‌الاسلام یعقوبی با بیان اینکه آنچه که برای خدا انجام می‌شود، ماندنی است، گفت: یکی از مهم‌ترین این مصادیق وقف بوده که این‌ها مصداق عبادالله است که خداوند این افراد را مورد رحمت خویش قرار می‌دهد.

وی با اشاره به زندگی افرادی که در مسیر رضای خدا قرار دارند، اظهار داشت: عمر این افراد در واقع وقف پیشبرد مسائل فرهنگی و مذهبی بوده و از این رو باید قدر خود را بدانند.

امام جمعه بجنورد از موقوفات به عنوان پشتوانه فرهنگی برای اهل بیت یاد کرد و گفت: این ظرفیت در طول تاریخ باعث حرکت‌های ارزشمندی شده و جایگاه والایی برای نظام اسلامی به خاطر رویکرد فرهنگی رقم خورده است.

وی با تاکید بر تداوم رویکرد فرهنگی موقوفات افزود: امروز برای نجات جامعه از تهاجم فرهنگی باید از ظرفیت موقوفات استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام یعقوبی همچنین نسبت به کم رنگ شدن موقوفات در جامعه انتقاد کرد و گفت: متأسفانه اکنون واقفان کمتری نسبت به گذشته داشته و باید با تبیین جایگاه وقف افراد متمکن را به این سمت سوق دهیم تا در گرو آن این فرهنگ ترویج یافته و مشکلات در جامعه کمتر شود.

به گفته رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی، باید این فرهنگ مثل نماز و زکات به مردم گوشزد شده تا بیش از گذشته اثر خود را داشته باشد.

وی وظیفه روحانیت را در این راستا مهم خواند و اظهار امیدواری کرد تا با ترویج شایسته فرهنگ وقف این مهم به جایگاه خود در نظام اسلامی برسد.

انتهای پیام/63002/ل30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول