اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه تبریز:

دانشجوی مسلمان علم را در کنار تهذیب کسب می‌کند

رئیس دانشگاه تبریز امروز در پیامی به مناسبت گشایش دانشگا‌ه‌ها گفت: دانشجوی مسلمان علم را در کنار تهذیب می‌نهد و با دو بال علم و ایمان به سوی آرمان‌های الهی پرواز می‌کند.

دانشجوی مسلمان علم را در کنار تهذیب کسب می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، پرویز آژیده در پیام خود آورده است: براساس آموزه‌های دینی ما، وقتی می‌توان از شاخه علم، توشه سعادت چید که همراه با تزکیه باشد از این رو دانشجوی مسلمان علم را در کنار تهذیب می‌نهد و با دو بال علم و ایمان به سوی آرمان‌های الهی پرواز می‌کند.

وی افزود: مهر، ماه پرتوافشانی آفتاب عالمتاب علم، طلیعه تقویت بصیرت و بینایی و ایام رونق کانون‌های دانایی است، ماهی که طالبان دانش با سبدی از نامه‌های نغز و کتیبه‌های پر مغز در سایه‌سار رحمت بیکران الهی برای عینیت بخشیدن به اسم علیمش، گام در راه خدایی شدن می‌گذارند و برای پرواز در وسعت لایتناهی دانش، بال و پر می‌گیرند.

آژیده گفت: کلام آسمانی «یَرْفَع اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ الَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ» جایگاه کسانی را که ایمان آوردند و آنان را که علم داده شده، بسیار بلند مرتبه می‌داند و این امر مبیّن جایگاه رفیع علم‌اندوزی است و الحمدلله که جوانان برومند و پر نشاط ما در ایران اسلامی با تفکر، تعقل، ابتکار و تلاش، قله‌های رفیع علمی را یکی پس از دیگری فتح می‌کنند.

وی تصریح کرد: دانشجویان گرامی! امام عارفان، علی(ع) می‌فرماید: «العلمُ سلطان» علم قدرت است، غرب در 150 سال اخیر با تلاش در راه علم که پایه‌های آن توسط دانشمندان مسلمان بنا شده به قدرت بلامنازع مادی جهان تبدیل شده است، در دین، فرهنگ و آیین‌های ملی ما توانایی منوط به دانایی شده و فردوسی بزرگ 1000 سال پیش سروده است: «توانا بود هر که دانا بود»، از این رو در این برهه حساس آنچه ضروری به نظر می‌رسد، پرداختن بی‌وقفه و جهادگونه به مسئله آموختن و اهتمام به امور پژوهشیِ کاربردی و شکوفا کردن «تئوری»ها در میدان «عمل» است تا حماسه اقتصادی و تولید ثروت برای کشور با برنامه‌های دولت تدبیر و امید محقق شود، همانطور که حماسه سیاسی با مشارکت آحاد ملت بصیر در جریان انتخابات خلق شد.

آژیده گفت: عزیزان من! شما در دانشگاهی افتخار علم‌آموزی پیدا کرده‌اید که ملقب به مشهدالشهدای دانشگاه‌های ایران و دومین دانشگاه کشور از نظر قدمت است و در تاریخ درخشان نزدیک به 70 ساله‌اش، موفقیت‌های بین‌المللی و داخلی بسیاری را کسب کرده و چهره‌های ماندگار، دانشمندان برجسته و اساتید نمونه آن، دانشجویانی را تربیت کرده‌اند که در حساس‌ترین برهه‌های دفاع مقدس نامی جاودانه یافته و یا در مناصب بزرگ منشاء خدمات ماندگار به کشور شده‌اند که شایسته است شما نیز رابطه مقدس استاد و شاگردی و کمال احترام به معلمی را با عمق جان معنی کرده و حدیث « مَن عَلّمَنی حَرفا فَقَد صَیِّرَنی عَبدا » را عینیت بخشید تا برگ‌های زرین دیگری بر افتخارات دانشگاه بیافزایید. 

وی افزود: خادمان شما در دانشگاه جامع تبریز سعی دارند تا با فراهم آوردن تمام امکانات لازم برای علم و پژوهش، از آزمایشگاه‌های تخصصی و ویژه تا کتابخانه‌های غنی، پایگاه‌های الکترونیکی معتبر، اماکن ورزشی، فرهنگی و تفریحی همچنین خوابگاه، محیطی آرام را برای شما فراهم کنند.

انتهای پیام/60001/ع/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول