اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفار گیلان خبر داد

آغاز عملیات تجهیز 5 حلقه چاه عمیق در گیلان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان از آغاز عملیات تجهیز و راه‌اندازی پنج حلقه چاه عمیق در این استان خبر داد.

آغاز عملیات تجهیز 5 حلقه چاه عمیق در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی فرامینی پیش از ظهر امروز در جلسه آبفار استان اجرای عملیات تأمین آب شرب بیش از 7 هزار خانوار روستایی گیلان را از اقدام‌های مهم ذکر کرد.

وی اظهار کرد: برای آبرسانی به این تعداد روستا در 16 شهرستان استان بالغ بر 32 میلیارد ریال از اعتبارات ملی و استانی هزینه می‌شود.

مدیرعامل آبفار گیلان ادامه داد: با اجرای این پروژه، آب شرب سالم و بهداشتی 7 هزار و 881 خانوار در 73 روستای گیلان تأمین می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت حجم عملیاتی آبرسانی به این روستاها تصریح کرد: اجرای 152 هزار متر لوله‌گذاری شبکه انتقال و توزیع از دیگر اقدام‌های صورت گرفته بوده است. 

فرامینی، بهسازی دو دهنه چشمه، احداث سه باب ایستگاه پمپاژ و دو باب تصفیه‌خانه فیزیکی را از جمله اقدام‌های طرح مذکور برشمرد.

وی با اشاره به آغاز عملیات تجهیز و راه‌اندازی پنج حلقه چاه عمیق در گیلان، خاطرنشان کرد: این چاه‌ها در روستاهای خشت‌مسجد رشت، قاسم‌آباد رودسر، خاله‌سرای تالش، خرشتم املش و آهکلان ماسال حفر شده‌اند.

به گفته این مسئول، با انجام مراحل تجهیز و راه‌اندازی، فشار آب آشامیدنی بیش از یک‌هزار و 400 خانوار تقویت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پروژه ارتقای کیفیت آب شرب 380 خانوار در سه روستای کتشصت آبادان، تازه‌آباد مرزیان و خلشا مرزیان از توابع آستانه‌اشرفیه در حال اجراست.

فرامینی، یادآور شد: با انجام لوله‌گذاری خط انتقال به طول 4 هزار و 500 متر، نصب یک دستگاه الکتروپمپ شناور و تابلو برق، آب آشامیدنی اهالی این روستاها از طریق چاه‌های فیلمن مجتمع آبرسانی شهید خوش‌سیرت تأمین می‌شود.

وی، میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه را 50 درصد اعلام کرد و یادآور شد: 2 میلیارد و 500 میلیون ریال برای ارتقای کیفیت آب سه روستای مذکور هزینه می‌شود.

مدیرعامل آبفار گیلان، شاخص برخورداری روستاهای این استان از نعمت مهم آب آشامیدنی سالم و بهداشتی را حدود 82 درصد ذکر کرد.

وی یادآور شد: اکنون بالغ بر 896 هزار نفر در یک‌هزار و 713 روستای استان از خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/2300/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول