اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار صورت گرفت

بهره‌برداری از دستگاه رادیولوژی دیجیتال در کاشان

نخستین دستگاه رادیولوژی دیجیتال با حضور مسئولان طی مراسمی در بیمارستان نقوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از دستگاه رادیولوژی دیجیتال در کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان صبح امروز در این مراسم اظهار داشت: تلاش برای بهره‌برداری از دستگاه رادیولوژی دیجیتال در بیمارستان نقوی کاشان از یک سال قبل آغاز و امروز با بهره‌برداری از این دستگاه به نتیجه رسیده است.

محمدحسین اعرابی، مردم شهرستان کاشان را شایسته دریافت بهترین خدمات بهداشتی درمانی دانست و افزود: برای خدمات‌رسانی بهتر به همشهریان نیاز است تا دانشگاه علوم پزشکی‌کاشان به بهترین و مدرن‌ترین دستگاه‌های پزشکی مجهز باشد.

رئیس بیمارستان نقوی کاشان نیز در این مراسم، هزینه خرید دستگاه رادیولوژی دیجیتال (DDR) را بیش از 4 میلیارد ریال ذکر و عنوان کرد: این میزان اعتبار از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی‌کاشان تأمین و هزینه شده است.

محمد حاجی‌جعفری افزود: با بهره‌برداری از دستگاه رادیولوژی دیجیتال (DDR) و جایگزین شدن این دستگاه به جای دستگاه مشابه آنالوگ آن بالغ بر 50 درصد از هزینه‌های گرافی کاهش می‌یابد.

وی، کیفیت و دقت بالا را در عکس‌های گرافی از مهم‌ترین ویژگی رادیولوژی دیجیتال نسبت به رادیولوژی آنالوگ دانست و بیان داشت: کیفیت بالای عکس‌های گرافی کار تشخیص هر نوع ضایعه‌ای را برای پزشک متخصص آسان می‌کند.

این مسئول در ادامه با اشاره به استفاده از فیلم‌های یکبار مصرف گران قیمت در سیستم رادیولوژی آنالوگ یادآور شد: در سیستم رادیولوژی دیجیتال امکان نگهداری عکس‌ها در پرونده دیجیتال بیمار برای مدت طولانی وجود دارد.

به گفته وی، با جایگزین شدن سیستم رادیولوژی دیجیتال به جای آنالوگ، آلودگی زیست محیطی ناشی از مواد ثبوت و ظهور فیلم‌های رادیولوژی نیز حذف می‌شود.

رئیس بیمارستان نقوی کاشان همچنین خاطرنشان کرد: با استفاده از رادیولوژی دیجیتال، امکان نمایش عکس رادیولوژی بیمار برای پزشکی دیگر در شهرستان‌های سراسر کشور و حتی در کشورهای خارجی برای مشاوره گرفتن وجود دارد.

حاجی‌جعفری بیان داشت: پیش از این بخش خصوصی در شهرستان کاشان از دستگاه رادیولوژی دیجیتال برای خدمات‌دهی به بیماران استفاده کرده، اما دستگاه رادیولوژی دیجیتال (DDR) یکی از دستگاه‌های پیشرفته‌ای است که مشابه آن در کاشان وجود ندارد.  

به گفته وی با راه‌اندازی این دستگاه در بیمارستان نقوی علاوه بر خدمات‌دهی به بیمارستان‌های کاشان، بیمارستان‌های شهرستان‌های شمال استان اصفهان را نیز تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

انتهای پیام/2406/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول