اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش:

روزانه 75 میلیارد تومان صرف تعلیم و تربیت در کشور می‌شود

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: روزانه 75 میلیارد تومان در کشور صرف تعلیم و تربیت می‌شود.

روزانه 75 میلیارد تومان صرف تعلیم و تربیت در کشور می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ابراهیم سحر‌خیز صبح امروز در مانور بازگشایی مدارس در اردبیل اظهار داشت: واقعیت این است که اگر قرار است شاهد ارتقای کیفیت آموزشی باشیم، باید تمام امید خود را معطوف به نیروی انسانی کنیم و از این ظرفیت به معنای کامل بهره‌برداری کنیم.

وی عنوان کرد: در کنار اهمیت نیروی انسانی، آموزش و پرورش ساز و کارهایش در جذب و تربیت نیروی توانمند و شایسته کارساز نبوده است، ولی در حال حاضر قدم‌های خوبی برداشته شده تا با تاسیس دانشگاه فرهنگیان این مشکلات برطرف شود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش افزود: ما بر مبنای سند 200 روز به عنوان سال تحصیلی کشورمان برنامه‌ریزی‌های‌مان را انجام می‌دهیم، به طوری که روزانه 75 میلیارد تومان صرف تعلیم و تربیت در این کشور می‌شود.

سحر‌خیز ادامه داد: یعنی تعطیل شدن یک روز مدرسه برابر است با هدر دادن 75 میلیارد تومان هزینه‌ای که دولت باید تامین کند.

این مسئول تاکید کرد: در برخی شرایط مجبوریم که مدارس را تعطیل کنیم مانند نامساعد بودن شرایط جوی که باید دوستان تدبیری بیندیشند که با تقویم سالانه و برنامه مشخص سال تحصیلی آغاز و به اتمام برسد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش ابراز داشت: فعالیت‌های آموزش و پرورش باید در یک تقویم 200 روزه به طور دقیق برنامه‌ریزی شود که این ایراد حتی در دانشگاه‌ها هم دیده می‌شود و یک برنامه دقیق وجود ندارد.

سحر‌خیز یادآور شد: از امسال حتی برنامه روز اول نیز در اختیار دانش‌آموز قرار می‌گیرد و از روز اول مهر در کلاس‌های درس‌ حضور یافته و تحصیل را آغاز کنند.

وی تصریح کرد: ما امسال اعلام کردیم که روز اول مهر دانش‌آموزان  کتاب‌ها را بر اساس برنامه درسی به همراه خود بیاورند و از روز اول به طور جدی تحصیل و تدریس آغاز شود که این امر سبب می‌شود دانش‌آموز احساس تکلیف کند.

دوره پیش دانشگاهی هیچ فایده‌ای ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود گفت‌: در دوره دوم متوسط امسال هیچ تغییری نخواهیم داشت و یک برنامه چهار ساله برقرار است تا به مرحله‌ای برسیم که دیگر پیش دانشگاهی نداشته باشیم.

سحر‌خیز افزود: پیش دانشگاهی در اصل هیچ فایده‌ای برای آموزش و پرورش ندارد و قدم‌هایی برداشته شده تا دانش‌آموزان خود را برای کنکور آماده کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: 85 درصد دانشگاه‌های ما پولی هستند با این احتساب 15 درصد دانشگاه‌های ما روزانه است که اگر هر سال یک میلیون نفر در این دانشگاه‌ها حضور یابند که همین 15 درصد برای ما مشکل‌آفرین است و لزومی ندارد که همه دانش‌آموزان به این 15 درصد ملحق شوند، شاید استعداد یک فرد در بخش فنی و حرفه‌ای باشد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش به مضرات این تدبیر اشاره کرد و گفت: این امر سبب می‌شود که یک میلیون نفر در پیش دانشگاهی هر سال استرس داشته باشند و سئوال اینجاست آیا پیش دانشگاهی ایجاد شد که تمام دغدغه برای نسل آینده باشد؟

سحر‌خیز یادآور شد: با اجرا شدن نظام جدید امیدواریم دغدغه‌ها و مشکلات ناشی از حضور در کنکور و قبولی در بهترین دانشگاه‌ها برطرف شود و با رجوع به نمرات پایان سال دانش‌آموزان بهترین‌ها راهی دانشگاه شوند.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: در این زمینه توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای مد‌نظر ماست که امیدواریم در این زمینه اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که رشته‌های فنی و حرفه ای توسعه پیدا کند.

انتهای پیام/62001/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول