اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز رخ داد

افتتاح صد و بیست و یکمین دوره فرش‌بافی مددجویی در تویسرکان

صد و بیست و یکمین دوره فرش‌بافی مددجویان خواهر نهاد کمیته امداد تویسرکان توسط مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) افتتاح شد.

افتتاح صد و بیست و یکمین دوره فرش‌بافی مددجویی در تویسرکان

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، پیش از ظهر امروز با حضور مدیرکل کمیته امداد همدان، مسئول خودکفایی و اشتغال کمیته امداد همدان، مدیر کمیته امداد تویسرکان و رؤسای کمیته امداد شهرهای نهاوند و ملایر و چند تن از مسئولان استانی و شهرستانی امداد، صد و بیست و یکمین کارگاه فرش‌بافی این شهرستان افتتاح شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) همدان در این آیین با گرامیداشت دهه کرامت با بیان اینکه دین مبین اسلام در رابطه با کار و تلاش توصیه‌های زیادی دارد، اظهار کرد: کار و تلاش وجود انسان را صیقل می‌دهد.

علیرضا ابراهیمی ابراز امیدواری کرد: ایجاد کارگاه‌های فر‌ش‌بافی منشأ خیر برای خانواده‌های کمیته امداد است.

وی اشتغال را مهم‌‌ترین عامل برای ارتقای ضریب سلامت جامعه عنوان کرد و افزود: کاهش فقر و فاصله طبقاتی از رهاوردهای اشتغال‌زایی است پس هر کس بتواند در این راستا گام بردارد گویی در راه خداوند جهاد کرده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان اضافه کرد: آموزش مهارت‌های فنی از برنامه‌های اولویت‌دار کمیته امداد به منظور خودکفایی خانواده‌های مددجو است.

*بافت 19 هزار متر فرش به ارزش بیش از 11میلیارد تومان در تویسرکان

مدیر کمیته امداد امداد امام خمینی(ره) تویسرکان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه امروز صد و بیست و یکمین دوره فرش‌بافی برای خواهران مددجوی امداد فعال می‌شود، ابراز کرد: از آغاز برگزاری کارگاه‌های فرش‌بافی در تویسرکان تا کنون یک‌هزار و 530 نفر به مهارت فرش‌بافی مجهز شدند.

تیمور کرمی‌مقدم تعداد تخته فرش‌های بافته شده در دوره‌های فوق را 7 هزار و 551 تخته عنوان کرد و گفت: در مدت 121 دوره قالی‌بافی، 18 هزار و 976 متر فرش با ارزش 11 میلیارد و 385 میلیون تومان توسط هنرمندان مددجوی فرش‌باف تویسرکانی بافته شده است.

وی اضافه کرد: سه آموزشگاه فرش‌بافی در سه مرکز کمیته امداد، سطح شهر و روستاهای شهرستان به صورت سیار مهارت قالیبافی و ابریشم بافی را به مددجویان علاقه‌مند و جویای کار آموزش می‌دهند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) تویسرکان بیان کرد: این دوره در مدت زمان سه ماه و صرف هزینه 75 میلیون ریال برای 15 کار‌آموز  با  آموزش عالی‌بافی، کار خود را آغاز می‌کند‌.

انتهای پیام/89010/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول