اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید

12 هزار دانش‌آموز بیجاری راهی مدرسه می‌شوند

مدیر آموزش و پرورش بیجار از آغاز به تحصیل 12 هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید در 219 مدرسه و در تعداد 647 کلاس درس در این شهرستان خبر داد.

12 هزار دانش‌آموز بیجاری راهی مدرسه می‌شوند

محسن لطف‌الهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیجار با بیان اینکه رسالت آموزش و پرورش و در کل دستگاه تعلیم و تربیت ایجاد زمینه مساعد برای رشد علمی، اخلاقی و تربیتی است اظهار کرد: ارتقای سطح کیفی تعلیم و تدریس در مدارس از رسالت‌های مهم آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اهداف آموزش و پرورش، بیان کرد: از وظایف و اهداف خطیر آموزش و پرورش تقویت مبانی اعتقادی دانش آموزان، پیشبرد و تقویت  فرهنگ ملی و مهارت زندگی  دانش‌آموزان است.

لطف‌الهی هنجارها و ارزش‌های دینی، ملی و آموزش را از جمله ارکان و پیش نیازها برای توسعه سرمایه اجتماعی عنوان کرد و گفت: آموزش و پرورش بر اساس مأموریت خطیر تعلیم و تربیت که به وی محول شده است باید کانون توجه مسئولان کشوری قرار گیرد.

وی بهسازی مدارس،ارائه برنامه‌های درسی در اولین روز از بازگشایی مدارس، برگزاری برنامه‌های متنوع در روز جوانه‌ها و اول مهر با مشارکت دانش‌آموزان، از جمله برنامه‌های مدنظر آموزش و پرورش بیجار عنوان کرد.

مدیر آموزش و پرورش بیجار در ادامه به برنامه‌های متنوع دیگر همزمان با آغاز سال تحصیلی اشاره و تصریح کرد: مراسم جشن شکوفه‌ها و جوانه‌ها مخصوص مدارس ابتدایی در 31 شهریور و برگزاری مراسم بازگشایی مدارس در اولین روز از مهرماه، نواختن زنگ مدارس و دعوت از خانواده گرانقدر شهدا از مهم‌ترین برنامه‌های آغاز سال تحصیلی جدید در شهرستان بیجار است.

لطف‌الهی به ارائه مشاوره برای دانش‌آموزانی که با توجه به تغییر مقطع نیازمند راهنمایی و ارشاد هستند، خاطرنشان کرد: استفاده از آزمون‌های سنجش میل و علاقه به تحصیل، بررسی سوابق تحصیلی توسط مشاوران مجرب از جمله این مشاوره‌ها است.

وی اذعان کرد: بر اساس سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش 51 درصد از دانش آموزان پایه دوم متوسطه به شاخه فنی و حرفه‌ای و 49 درصد مابقی به شاخه نظری هدایت شده‌اند.

مدیر آموزش و پرورش بیجار از آغاز توزیع لوازم‌ التحریر با نظارت مدیریت آموزش و پرورش و اداره صنعت، معدن و تجارت بیجار خبر داد و گفت: امید است خانواده‌ها هیچ گونه نگرانی برای تأمین لوازم التحریر را نداشته باشند.

لطف‌الهی در پایان با بیان اینکه اهمیت نقش مشارکت مردم در امر تعلیم و تربیت انکارناپذیر است گفت: آموزش و پرورش متولی تعلیم و تربیت اسلامی فرزندان و آینده‌سازان این کشور است و مشارکت مردم و تمامی خانواده‌ها نیز موجب ارتقای تعلیم و تربیت خواهد شد.

انتهای پیام/79015/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول