اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس دانشگاه‌های علمی کاربردی استان البرز انجام شد

بهره‌برداری از مرکز آموزش علمی کاربردی جدید در ساوجبلاغ

یک مرکز جدید آموزش علمی کاربردی در شهرستان ساوجبلاغ به بهره‌برداری رسید که با افتتاح این مرکز تعداد دانشگاه‌های علمی کاربردی استان البرز به عدد 30 رسید.

بهره‌برداری از مرکز آموزش علمی کاربردی جدید در ساوجبلاغ

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوجبلاغ، مرکز آموزش علمی و کاربردی این شهرستان بعد از ظهر امروز با حضور محمد باقر حسینی رئیس دانشگاه‌های علمی کاربردی استان البرز به بهره‌برداری رسید.

حسینی در بخشی از این مراسم با اشاره به لزوم بهره‌برداری از توان دانشگاهی ایران در صنایع مختلف کشور اظهار داشت: در تمام جهان توان علمی و دانشگاهی کشورها یکی از پایه‌های اصلی توسعه تولید و صنایع تولیدی این کشورها به شمار می‌آید و برای توسعه صنایع خود همواره از علوم تولید شده در دانشگاه‌ها و مراکز علمی بیشترین استفاده را می‌برند.

وی تصریح کرد: متاسفانه یکی از مشکلاتی که امروز با آن روبه‌رو هستیم این است که توان علمی دانشگاه‌ها ما کمتر در حوزه عمل و تولید مورد استفاده قرار می‌گیرد و به همین دلیل میان صنایع مختلف و دانشگاه‌های ما فاصله افتاده است.

رئیس دانشگاه‌های علمی کاربردی استان البرز افزود: برای رفع این نقص طرح تاسیس دانشگاه‌های علمی و کاربردی در کشور عملیاتی شد تا بتوانیم به صورت مستقیم رابطه دانشگاه و بازار را بهبود بخشیده و طرح‌های علمی را به سمتی هدایت کنیم که مورد استفاده و نیاز بازار و صنعت باشد.

* فعالیت 30 مرکز آموزشی علمی کاربردی در استان البرز

حسینی گفت: خوشبختانه در این حوزه اقدامات خوبی در استان البرز انجام شده و هم اکنون 29 مرکز آموزشی علمی کاربردی در سراسر استان دایر بوده و متناسب با نیاز استان و حتی کشور اقدام به آموزش دانشجو می‌کنند.

وی افزود: امروز نیز یکی دیگر از این مراکز در شهرستان ساوجبلاغ به بهره‌برداری می‌رسد که امیدواریم راه‌اندازی این مرکز بتواند وظائف علمی و آموزشی که برای این مرکز طراحی شده است را به بهترین شکل عملیاتی کند.

حسینی تاکید کرد: در حال حاضر بیش از 3 هزار و 600 واحد صنعتی و تولیدی در استان البرز فعال است که ما باید متناسب با نیاز و کاستی‌های آنها فعالیت‌های علمی در مراکز علمی و آموزشی استان انجام دهیم.

لازم به توضیح است، مرکز آموزشی علمی کاربردی شهرستان ساوجبلاغ به صورت تخصصی در رشته‌های مرتبط با صنایع غذایی و صنایع وابسته اقدام به جذب دانشجو می‌کند.

مرکز فوق با هزینه‌ای بالغ بر 5 میلیارد ریال احداث شده است و از سال تحصیلی جدید اقدام به آموزش کارآموزان خواهد کرد.

انتهای پیام/2302/ک30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول