اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان صورت گرفت

آغاز عملیات گازرسانی به 2 روستای حاجی‌آباد

مراسم کلنگ‌زنی گازرسانی به روستاهای باغات و کشکوئیه شهرستان حاجی‌آباد با حضور نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت گاز استان، فرماندار حاجی آباد و جمعی از مسئولان برگزار شد.

آغاز عملیات گازرسانی به 2 روستای حاجی‌آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حیدر پروین مدیر عامل شرکت گاز استان ظهر امروز در مراسم عملیات گازرسانی به روستاهای حاجی‌آباد گفت: اعتبار این پروژه  32 میلیارد و 570 میلیون ریال و گازرسانی به روستاهای استان با هماهنگی فرمانداری‌ها با اولویت مناطق سردسیری در حال اجرا است.

وی جمعیت تحت پوشش گاز طبیعی در روستای باغات را 371 خانوار و روستای کشکوئیه را 69 خانوار اعلام کرد و افزود: روستاهای مجاور خط 24 اینچ در چهار گروه دسته‌بندی شده که شامل 16 روستا است.

مدیر عامل شرکت گاز هرمزگان ابراز امیدواری کرد گازرسانی به روستاهایی که عملیات اجرایی آنها آغاز شده تا نیمه‌های نخست سال آینده انجام می‌شود.

 پروین با اشاره به گازرسانی به منطقه احمدی و فارغان بیان داشت: با وجود دور بودن و فاصله حدود 50 کیلومتری احمدی و فارغان از خط 24 اینچ ، مراحل بازاریابی و طراحی آن تا اواخر امسال به اتمام می رسد و پس از مرحله پیمان سپاری در آینده نیز این روستاها از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

وی در پایان از شورای روستای باغات خواست با پیمانکار همکاری‌های لازم را داشته باشند تا پروژه گازرسانی با سرعت بیشتری به نتیجه مطلوب برسد.

در ادامه این آیین محمد آشوری نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی گفت: گازرسانی یکی از خواسته‌های دیرینه و بحق مردم استان بود وبا پیگیری‌های مسئولان شرکت ملی گاز، شرکت گاز هرمزگان و مسئولان استانی، اکنون  این امر تحقق یافته و کل استان هرمزگان در چرخه اجرای گازرسانی قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در جلساتی که با استانداری داشتیم توسعه حاجی آباد را بر محور و مدار بخش کشاورزی و گردشگری قرار دادیم اما تا زمانی که زمینه زیرساخت‌ها که یکی از آنها  گازرسانی است برطرف نمی شد، ادامه کارها نیز امکان‌پذیر نبود.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی از موقعیت ایجاد شده در باغات ابراز خرسندی کرد و گفت: بی‌شک با گازرسانی به این مناطق، شاهد تحول و رشد چشمگیری در آینده خواهیم بود.

منصور آرامی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی از باغات به عنوان ورودی استان یاد کرد و افزود: منطقه باغات این استعداد را دارد تا به یک منطقه توسعه یافته و تفرجگاهی تبدیل شود و بتواند قابلیت‌ها و ظرفیت‌‌های موجود را شکوفا سازد.

وی گازرسانی را یکی از خلاء‌های اساسی دانست و ابراز امیدواری کرد: با تخصیص اعتبار و تزریق آن در عملیات گازرسانی استان بتوانیم به این امر مهم سرعت بخشیم.

در حاشیه مراسم فرماندار حاجی آباد گفت: با پیگیری‌های نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، مسئولان استانی و شرکت گاز استان هرمزگان، هم اکنون سه روستای حاجی آباد از نعمت گاز طبیعی برخوردارند و چهار روستای دیگر نیز تا اواخر امسال از گاز بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/88002/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول